onsdag 16 juni 2010

Ny maskara: High Definition Lashes



Som ni kanske har sett har det börjat dyka upp en annan maskara i produktbilderna till dagens öga här i bloggen på sistone. Det är Clinique High Definition Lashes Mascara som är i farten. Det som är speciellt med High Definition Lashes är att halva borsten är en vanlig maskaraborste, medan andra halvan är en lite rundad kam. Till en början var jag lite tveksam till kammen, men nu tycker jag att den är ganska bra. I vanliga fall använder jag alltid en "mascara roll" (lös, torr mascaraborste) för att få fason på fransarna när jag målat färdigt, men med denna maskaran klarar jag mig utan det.

Håller den vad den lovar? Tja, definitionen blir bra, men längden... ungefär som med vilket maskara som helst. Jag föredrar Clinique High Impact Mascara eller någon annan maskara som bygger både längd och volym. Vilken maskara använder du just nu? Vilken är din favorit?

4 kommentarer:

  1. Min favvo just nu är vanliga High Impact just nu, annars gillar jag ju Lash Architect från L'Oreal, men har inte haft nån sån på länge av någon anledning, finns den kvar fortfarande efter alla ny-släpp av mascaror?

    SvaraRadera
  2. För tillfället används en GOSH-mascara, Wonder Volume som impulsköptes när det var 40% rabatt. Och till min egen förvåning så gillar jag den väldigt mycket! Så mycket att jag kan tänka mej att köpa den igen - till fullpris. Volymen är väl sisådär, men längden och separationen på fransarna blir superfin. Sen sitter den hela dagen utan att smula och håller fransarna uppböjda finfint, trots solkräm och svett. Skulle nog kalla det en förlängande mascara istället för volymdito, men gillar den iallafall :)

    SvaraRadera
  3. Jag har haft denna mascara och jag tyckte den var riktigt bra, bättre än high impact. Min favoritmascara är nog L'oreal double extension Beauty Tubes, men den kräver lite meck. Just nu har jag en sån, en Face volumizing mascara och ett prov på Hypnôse Preciuos Cells...

    SvaraRadera
  4. Ninni: High Impact är verkligen bra! Jag har inte testat L'Oreal på väldigt länge, men nu blir jag nyfiken =) Jag håller verkligen med om att det är svårt att hålla reda på all maskarasläpp!

    Fröken Frodig: Det låter som en väldigt spännande maskara! Måste spana in den nästa gång jag är på Matas! Hypnôse är också riktigt bra, hoppas att du gillar den =)

    Emma P: Aha. Det låter som att jag borde testa L'Oreal i alla fall =)

    SvaraRadera