tisdag 19 januari 2010

Tre i topp 2009: Paletter



Ögonskuggspaletter är ju de sminkprodukter som ligger mig allra varmast om hjärtat. Därför tänkte jag givetvis presentera en liten topplista även över sådana från året som gått. Först ut är Urban Decays underbara Get baked:


Get baked är verkligen fantastiskt användbar trots att den mest representerar en färgskala. Den är tveklöst årets mest använda palett hos mig, man kan göra somriga sminkning, höstiga, vintriga och våriga och skuggorna passar både till vardags och till fest. Jag låter som en liten hyllningskör, men så bra är paletten!


Trots att Boldly Beautiful Eye Shadow Palette från Stila inte varit i min ägo länge, är den en given favorit. Skuggornas kvalitet är prima och kombinationsmöjligheterna oändliga. Allt man kan begära av en bra palett!


Denna fina Sephora exclusive-palette från Lancome fyndades på outleten för L'Oréals huvudkontor i New York. Färgerna är lite ovanliga hos mig och palettens unikhet och vackra etui gör den till en skatt i samlingen. Att den alltid påminner mig lite om New Yorkflärd är också ett plus i kanten!

Vilka är era favoritpaletter från 2009?

Tre i topp 2009 smink hittar ni här, och hudvårdlistan här.

13 kommentarer:

  1. Jag är verkligen kär i din Lancôme-palett! <3

    SvaraRadera
  2. Min favorit alla kategorier är Book of Shadows II. "Din" Stila palett ska jag också köpa framöver.

    SvaraRadera
  3. Åh, du måste berätta var den där outleten i NY ligger, jag ska ju dit i höst och måste skriva in den i min måste-besöka-lista! Please!
    :-)

    SvaraRadera
  4. Alla är fina men jag skulle definitivt helst vilja ha boldly Beautiful, den ser riktigt grym ut tycker jag!

    SvaraRadera
  5. Maria: Jag också =)

    SminkJante: Book of Shadows II är kanonfin! Jag rekommenderar Stilapaletten starkt =)

    Ninni: Självklart! Den ligger, helt anonymt i L'oréals huvudkontor i korsningen 5th avenue 47st. Alla märken i L'orealkoncernen finns. Utbudet är extrem varierat. Tydligen ska det också finnas en supervåning för företagets anställda... Om jag hade varit i NY i en längre tid utan familj, hade jag lätt hängt där utanför och försökt följa med ngn in =) Jag är grymt avis på dig som ska dit! Här är en länk till mitt inlägg om outleten: http://skimmerskuggan.blogspot.com/2009/04/ett-litet-lancomeparadis.html

    Emma P: Köp den! Du kommer inte att bli besviken =)

    SvaraRadera
  6. AHA! Tre i top har jag faktiskt funderat på de senaste dagarna efter dina fina sammanfattningar. Det är Book of Shadows II här också, Lancômes Declaring indigo som jag fortfarande plockar fram bara för att titta på ibland, fast jag har svårt att använda den till vardags, blir lite mycket liksom. Men kärlek är det.:) Och Estée Lauders sommarpalett som jag med fjärilar i magen och en smula skam i kroppen köpte sista exet av på parfymeriet jag var på. Och då hade jag velat fram och tillbaka om jag verkligen fick köpa en så dyr palett... med tanke på hur mycket annat jag köpt som jag aldrig använder så var den klart mycktet mer värd pengarna. Underbar!!!

    SvaraRadera
  7. Vicky: Din tre-i-topp går verkligen inte av för hackor! Jag vill fortfarande så väldigt gärna ha Declaring Indigo-paletten.

    SvaraRadera
  8. Tackar - den är nu inskriven i min måste-lista! :-) Det har varit min dröm i många år att åka till NY och i år ska det äntligen bli av! Yes!!!

    SvaraRadera
  9. Ninni: Ni kommer att få det helt underbart!

    SvaraRadera
  10. Riktiga snyggingar, och Lancome paletten är ju hur tjusig som helst. :)

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att få se dina favoriter!

    SvaraRadera
  12. Sminkan: Kul att det uppskattas!

    SvaraRadera