söndag 26 april 2009

Midnight glam från i fredags



Till fredagskvällens festligheter målade jag mina ögonlock mörkblå med skuggor ur min nya fina lancômepalett. Pigmentering, hållbarhet och finish i skuggorna är kanonbra!




Lite bildbombning blir det allt. Jag blev ovanligt nöjd med själva v:na! Sminkan och EmmaP är givna som inspiration!



Fina lancômeasken, favoritrouget Luxury från Make up store, Superfine liner for eyes från Clinique i 02 midnight, UDPP, Naturally glossy mascara i Jet brown från Clinique, Long pretty lashes från Clinique i 01 black och Lipgloss från Face Stockholm i färgen Rose.



Jag använder sällan foundation, men till fest brukar jag blanda Hydra drops foundation från Lumene i 012 Spring Mist med ljusreflekterande Crystal radiance från samma märke. Den senare använder jag också som highlighter. Basen avslutas med concealern Boi-ing från Benefit.



En extra bild på nya älsklingsasken. Till fredagskvällens ögon använde jag den blå skuggan Midnight glam och de två ljusare skuggorna Wheat och Flattered längst upp till vänster.

4 kommentarer:

  1. Fan vad läckert! Denna sminkning har du verkligen lyckats med, den blev ju kalas! och vad kul att du tycker vi är inspirerande:)Jag blir alltid väldigt glad av att höra sånt.

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack! Klart ni är inspirerande =)

    SvaraRadera
  3. Läckert med lite dramatik ;)

    SvaraRadera
  4. inthemake: Jag kör ju ofta ganska neutralt till vardags, så det kändes kul att våga lite mer!

    SvaraRadera