onsdag 22 april 2009

Ett litet lancomeparadis

Genom pret-ty.se* fick jag världens bästa New Yorktips: L'oréals outlet i korsningen 5th avenue 47st. Outleten säljer "overstocking"av alla sorters varor från de märken som ingår i L'oréal, dvs Lancôme, Kiehls, Shu Uemura m fl och alla tänkbara parfymer. Mina förväntningar var skyhöga och jag fick med mig föräldrar och syster dit på min födelsedag.

När vi kom dit visade sig att de höll på att renovera, och att outleten därför var mindre än vanligt. Utbudet räckte dock gott och väl! Det mesta som fanns just när vi var där kom från Lancôme, både smink och hudvård. De sålde kit och specialutgåvor som egenlitgen var "not for individual sale", många ordinarie produkter till reducerade priser, utgående produkter och udda färger superbilligt och den del väldigt fina specialpaletter något billigare än de än gång kostat i handeln i USA. Allt var prisvärt med svenska mått mätt.

Detta inlägget blir lite långt, men en guldgruva som detta förtjänar uppmärksamhet. Nu blir det bildbombning med mina fynd!





Denna lilla fina primer som jag inte hört talas om tidigare låg i en låda där allt kostade 1:50. Jag köpte två 10 ml tuber. I butik hade de kostat typ 60 dollar. Jag har hunnit prova den en del, och den är fantastisk!



Två fina ögonskuggor, klargula Colour focus i Wish och champangefärgade Gaze Color design.



Jag fick världens vackraste palett, som jag fick välja själv, av mina föräldrar. Väldigt svårt val, bland annat denna fanns. Jag valde dock en fantastiskt tjusig som är en Sephora exclusive med otroligt fina färger, som är lite ovanliga i min skugggarderob.



Paletten heter Color design eye palette Premiére Noir och innehåller färgerna Statesque (intense), Wheat (sheen), Flatterd (sheen), Award winning (shimmer), Starlette (matte) och Midnight glam (metallic).

Inte illa, va? Jag tycker att jag lyckades shoppa ganska modest även här. Måttfullt, men ändå med guldkant!

*Jag fick tipset via Basteth som fick det av någon annan. Är du denna någon får du gärna ge dig till känna!

8 kommentarer:

  1. Åh vilken lycka! :D

    SvaraRadera
  2. Åhhhh..... jag vill också åka till New York... vill vill vill!

    SvaraRadera
  3. Här är en till som vill åka!

    SvaraRadera
  4. Makeuponista: Ja, jag är alldeles kär i ffa skuggpaletten!

    Ninni o Johanna: Gör det så fort ni kan! Jag har redan börjar spara =)

    SvaraRadera
  5. Ohh vilken superbra shopping...:p

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiska fynd! Paletten är ju hur fin som helst.

    Grattis i efterskott förresten! :)

    SvaraRadera