onsdag 20 januari 2010

Electric Bjooti




Först hade jag tänkt döpa denna gårdagens dagens till, något pretantiösa, Sommarlängtan. För oj, vad man längtar till ljusare tider nu! Tur att man kan muntra upp sig i det obefintliga dagsljustet med somrigt färgglatt smink. Inläggsrubriken fick bli en slags innehållsförteckning istället.


Den turkosa kajalen heter Electric och kommer från Urban Decay. Skuggan är Bjooti från Brite Birds bloggkollektion. Skuggan Bjooti är, precis som sin bloggnamne, cool och snygg. Den limegröna färgen är fantastisk, likaså de turkosskimrande krämvita fälten.



Till djungelfärgerna på ögonen är Benefits CORALista en given följeslagare på kinderna.

Visst är skuggan fantastisk? Det var väldigt svårt att fånga det turkosa skimret på bild, men det är väldigt snyggt och i ungefär samma nyans som pennan.

9 kommentarer:

  1. Electric är verkligen en underbar färg. Sommrig makeup blev det längtar jag med, jättefint. :)

    SvaraRadera
  2. Skuggan ser jättefin ut, precis som hela sminkningen!

    SvaraRadera
  3. Emma P: Tack! Jag älskar Brite Bird =)

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Tack! Jag trivdes riktigt bra i denna.

    SvaraRadera
  5. åh så härligt =)

    SvaraRadera
  6. får man förresten önska en swatch på benefits georgia?

    SvaraRadera
  7. Linda: Tack! Jag ska försöka swatcha Georgia, men det är nog inte lätt =) Jag återkommer!

    SvaraRadera