tisdag 26 januari 2010

Golden Delicious



Igår sminkade jag mig vårvintrigt i grönt och ljust guldgult. Det blev inte så tokigt tycker jag! Den guldiga pennan var lite mindre grön och mer i harmoni med skuggan i verkligheten.

Närbild på pennorna och skuggtrion. Pennorna är Eldorado från Urban Decay och Green Card från Make up store. Den guldgula skuggan ligger på inre halvan av ögonlocket och den knallgröna i ett v på yttre halvan av ögonlocket och lite i globlinjen.


Skuggorna kommer från Boldly Beautiful Eye Shadow Palette från Stila, rouge i Precious Posy från Clinique, Benefit Georgia och kajalpennor från Make up store och Urban Decay .


De basprodukter jag använder är ofta samma från dag till dag: Benefit Powderflage för att fixera concealen Boi-ing 01 och för att ljusa upp ytterligare under ögat, Clinique Pore minimizer Refing serum i t-zonen, Urban Decay Eye Shadow Primer Potion (UDPP) som på ögonlocken och High Impact Mascara från Clinique.

8 kommentarer:

  1. Jättefin kombo! Älskar din skuggtrio =)

    SvaraRadera
  2. härligt fräscht!

    SvaraRadera
  3. Makeupinsta: Tack! det gör jag också =)

    Linda: Tack! Jag kände mig just lite äppelfräsch, faktiskt =)

    SvaraRadera
  4. Väldigt fin dagens, underbara färger!

    SvaraRadera
  5. Sminkan: Tack!

    Emma P: Tackar!

    SvaraRadera
  6. Det är kanonsnyggt. Vilket bra ljus det är på bilderna.

    SvaraRadera
  7. SminkJante: Tack! Bilderna blev inte så dumma, trots att det är blixtbilder!

    SvaraRadera