fredag 1 januari 2010

Gott nytt år!

Gårkvällens gourmetfestligheter var alldeles fantastiska! Så fantastiska att jag inte riktigt lyckades fotografera partyögonen... Såhär såg jag dock ut under eftermiddagens matförberedelser:


Innan festligheterna väl drog igång intensifierade jag sminkningen rejält med grönsvarta Brite Bird Micromiss i yttre v och globlinje för att matcha den gröna festklänningen. Jag hade också Benefit Bikini Line i inre ögonvrån och den silvriga skuggan ur Stilapaletten i mitten. För extra nyårsglöd använde jag fina highlightern Moon Beam på brynben, kindben och amorbåge. Himla klantigt av mig att inte fotografera ordentligt!


Till ögonen: Boldly Beautiful Eye Shadow Palette från Stila, Dusty Smoke från Make up Store, Benefit Powderflage, Brite Bird Micromiss, Benefit Bikini Line, UDPP och Clinique High Impact Mascara.

Basen var ett extra lager fuktkräm från Clinique, Hydra drops foundation från Lumene blandat med That Gal Birghtening Face Primer från Benefit, concealer Boi-ing från Benefit, highlightern Moon Beam, rouget Luxury från Make up Store och Sculpt and Shape från MAC. Extra fukt och skimmer förbättrar verkligen förutsättningarna för en lyckat partysminkning tycker jag. Blir man torr i hyn ser inget smink bra ut.

Nyårsnaglarana är på väg upp här. För mig väntar nu packning.

Gott nytt år!

6 kommentarer:

  1. Såg glamouröst och härligt ut med blågröna toner! Härligt att höra att kvällen blev lyckad!

    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Tack! God fortsättning till dig också!

    SvaraRadera
  3. Hmm, kommenterade jag inte detta igår?! jo, det gjorde jag nog, men sen kanske jag missade att skriva in koden, dina koder är hemskt taskiga mot mig ibland Kerstin!

    Sminket är i alla fall jättefint, och gourmetfestligheter låter underbart! Åh, jag börjar bli hungrig, kollade nyss hos Fru Choklad och gick i spinn över deras nyårsmiddag... ja okej sminket med, men som sagt, jag är hungrig...

    SvaraRadera
  4. Emma P: Har jag koder?! Mest har jag dålig koll =) Tack! Jag funderarde faktiskt på att okynnesbloga lite om maten också, men hann inte rktigt för reseförberedeleserna...

    SvaraRadera
  5. Man måste skriva in en kod för att kommentaren ska publiceras. det är en väldig massa klickande på skicka innan man äntligen får iväg ngt. Undrar varför, vet ingen annan som har så. Verkar finnas lite olika modeller när man ska kommentera med blogspot...

    Åh, okynnesblogga om maten... Jag har ätit nu, men okynnesbloggande om man gillas alltid. jag gillar mat, både att laga och att äta, för att inte tala om att läsa om:)

    SvaraRadera
  6. Emma P Hrm, det där med koder o kommentarer måsta jag styra upp! Ev får det vänta tills jag kommer hem. Tack för att du sa till!

    Maten kan absolut hamna på bloggen endera dagen =) Jag är också förtjust i att spana in menyer o bilder! Och laga!

    SvaraRadera