tisdag 26 januari 2010

Swatches på Benefit Georgia


Benefits persikofärgade lysterpuder eller rouge Gerigia är påfallande ofta med i mina dagens. Häromdagen frågade BettieLi efter swatches, så här kommer ett försök!


Georgia är väldigt skir i färgen. Är man så ljus som jag kan man använda det som ett skirt persikorouge (men jag lyckas inte alls fånga det på bild!). Oftast använder jag det dock som highlighter eller över något annat rouge för att värma upp och sudda eventuella konturer.


Färgen är, som sagt, svårfångad på bild. Här ser ni den i dagsljus och lampljus på fingertopp.


Utöver det härliga persokiglowet doftar pudret ljuvligt. Här på handryggen vid fönstret.


I dagsljus respektive lampljus på bar underarm. Här syns faktiskt lystern! Just Benefit har ju en hel del produkter som är just så, att de bara anas på plats, men att de ändå känns som att de gör underverk för helheten. Placebosmink, kanske? Hur som helst är jag smått förälskad i min fina Georiga!

8 kommentarer:

  1. åh tack så mycket, ser finfint ut, sen gör ju asken och att de doftar att man vill ha det om möjligt ännu mer :D

    SvaraRadera
  2. Linda: Vad kul att du gillar =) Man blir helt klart kär i asken!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ett underbart skimmerpuder =)

    SvaraRadera
  4. Ser trevlig ut, men är nog lite för skir för min smak, jag vill ha lite starkare grejer än placebo;)

    SvaraRadera
  5. Makeuponista: Det är ännu finare än vad det ser ut =)

    Emma P: Ja, som rouge är det nog för skirt för dig. Jag klarar mig med placebo =)

    Des: Ja =)

    SvaraRadera
  6. haha, ja jag behöver fräschas upp med mer färg för att se pigg ut;)

    SvaraRadera
  7. Kerstin: Jag tycker alltid att de ser pigg o fräsch ut =)

    SvaraRadera