måndag 18 januari 2010

Tre i topp 2009: hudvård


Mina tre favoriter från året som gått i katogrin hudvård är två nya angenäma bekantskaper och en gammal favorit:
  • Cliniqeus ögonkräm All about eyes är den gamla favoriten som fortfarande hänger med, helt enkelt för att det är den bästa ögonkräm jag testat. Den är skön, utgör bra grund för smink och jag upplever till och med en viss uppljusande och utslätande effekt. Dessutom passar den bra till mina känsliga ögon och dito hud.
  • ACO Spotless Blemish Treating Moisturiser är den nyaste bekantskapen. Hyllningskören för denna kräm (eller serum eller punktbehandlare) är stor, och det med rätta. Den gör verkligen skillnad för antalet finnar och hur länge eventuella sådana varar. ACO har blivit riktigt bra!
  • Daily radiance spf 10 moisturiser är en perfekt dagkräm i tilltalande förpackning från brittiska märket Simple. Jag har recenserat här, och jag smider i detta nu planer på hur jag ska lägga vantarna på en ny tub (och kanske lite annat från samma märke).
Tre i topp 2009 smink hittar ni här.

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig bild är det en marimekkoskål?

    SvaraRadera
  2. Linda: Tack! Jajemän, det är Marimekko. Jag är lite besatt av just de skålarna och har ett par stycken =)

    SvaraRadera