fredag 15 januari 2010

Tre i topp 2009: smink


Likt många andra sminkbloggare tänkte jag sammanfatta 2009 kring nyår. Nu blev det inte riktigt så, men jag gör det nu istället! De tre allra bästa sminkprodukterna jag stiftat bekantskap med under året är:
  • Stila Smudge Pot i kultfärgen Kitten. Härligt skimmer, söt burk och underbar konsistens som gör att man vill använda den till allt. Hela tiden.
  • Benefit Powderflage. "You gotta NOT see it to believe it!" står det i en reklam jag sett. Jajemän, det stämmer!
  • Benefit CORALista köpte jag på Sephora (med mycket annat). Det visade sig vara ett riktigt kap. Den koralliga färgen och skimret räddar vilken dag som helst. Rouget är högpigmenterat och blir allra bäst i samarbete med skunkborste.
Hojta till om ni vill höra mer om någon av produkterna! Tre i topp av hudvård, lack och (naturligtvis) paletter, är på gång!

4 kommentarer:

  1. Coralista är jag med sugen på. Fast egentligen skulle jag nog hellre vilja ha ett persikofärgat mineralrouge... och det stämme rju inte riktigt. För Coralista är väl korall, inte persika? Asch du vet, man får för sig knäppa saker.

    SvaraRadera
  2. Emma P: Jag vet precis =) Coralista är verkligen korallig och mycket välpigmenterad. Inte skir alls. Georgia, som är mer persika, är å andra sidan väldigt skir...

    SvaraRadera
  3. Ser läckert ut ordnat så där fint på bild! Jag gillade verkligen mina Stila-produkter, både gel-liners och krämskuggor, men har inte skffat nytt. KOmmer nog göra det dock, någon gång.

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Tack! Jag gillar också allt jag hittills testat från Stila. Man får hålla utkik hos Jordgubbarna =)

    SvaraRadera