måndag 16 juli 2012

Valpen!

 
Jag har utlovat att pynta bloggen med lite mer valpbilder, trots att detta egentligen är en sminkblogg. Det är ju omöjligt att göra en sådan söt filur rättvisa på bild, men jag gör ett försök ändå! Först ut, fyra bilder ur telefonen. Överst ser ni när lille Snappo somnade strax innan vi kört in i byn efter mer än en timmes bilfärd då vi hämtade honom hos kenneln. Han var så duktig och snäll i bilen!

 
Han var inte så stor när han flyttade hem till oss för en och en halv vecka sedan.

Jag är säkert rysligt partisk, men kan knappt tänka mig någon sötare varelse. Extremt läraktig är han också. Här ser ni ett av de första försöken med koppel och halsband.

Utöver läraktig och söt är vår lille valp både mjuk, gosig och vänlig. Att bli somnad på med en nos på armen är något av det bästa som finns! Jag som vuxit upp med kassa substituthusdjur som eremitkräftor och fiskar är mycket lycklig över att ha ett pälsdjur i familjen.

Såhär ser ha ut nu. Ganska stor och tuff med en av favoritpinnarna. Den riktiga kamerans innehåll får vi ge oss på en annan dag...

29 kommentarer:

  1. Han är jättesööööt! :)

    SvaraRadera
  2. Aaaaaawwww.... Värsta söta!

    SvaraRadera
  3. Grymt söt! Jag är ju ingen hundperson, men om jag skulle ha en hund så skulle det bli en sån tror jag. Sånna och golden retrievers verkar alltid så snälla och lugna. Min svärmor har en cairn-terrier som är extremt ouppfostrad, bara skäller och hoppar och så hade hon en jätteläskig och elak bulldog förut som jag var livrädd för. Min gamla pianolärare hade en elak boston-terrier också som nafsade så jag är tyvärr lite märkt av det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)

      Jag är, märkligt nog, inte heller en hundperson. Var t o m rejält rädd för hundar som liten. Ouppfostrade hundar är himla läskigt, så vi har extremt höga ambitioner på det planet. Vi får se hur det går!

      Radera
  4. Å så söööt!

    SvaraRadera
  5. Så otroligt söt! Även om det är en sminkblogg så får du visa hur mycket valpbilder som helst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Okej, då kommer det lite mer så småningom :)

      Radera
  6. Han är galet söt! Och jag håller med, vi djurägare får använda våra bloggar till hur mycket djurbilder som helst! Vem blir itne lycklig av en katt eller hund eller ödla, liksom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är sant, men blir alltid glad av fina djurbilder! Dina katter är ju mkt bra exempel på det :)

      Ödlor är också mkt söta, jag vill hemskt gärna ha en leguan när jag var yngre. Undrar om det finns någon sminkbloggare med sådan. Det hade nog kunnat bli fina NOTDs tillsammans med en sån :)

      Radera
  7. Gud vilken sötnos! Klart att du ska lägga upp bilder på voffsingen på bloggen, man blir bara lycklig av att se söt små djur!

    SvaraRadera
  8. Otroligt söt och så duktig! Håller med Sminkan att djurägare får visa hur många djurbilder som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mer bilder kommer efterhand :)

      Radera
  9. Åhhh... jag tror jag dör sötdöden!! ♥ Gulle!!

    SvaraRadera
  10. Aaaahhh lille gullet :D så fin!

    SvaraRadera
  11. Neej vad söt! Liksom andra nämnt - lite djurbilder skadar inte alls =)

    SvaraRadera
  12. Gud vad söt! Gärna fler bilder på vovven! Hur gulligt som helst ju. Bara roligt med sådana bilder också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Då blir det mer av den varan :)

      Radera