tisdag 24 juli 2012

Dubbelrecension: ACO Summer Breeze Body Lotion och CCS Body Lotion Summer Edition

Jag är en storkonsument av kroppslotion, oavsett väder. På vintern blir jag torr av kylan, och på sommaren krävs mycket fukt för att hålla huden smidig bland sol och bad. Att det släpps särskilda krämer till sommaren tycker jag är kul. Det är inte dumt att få smörja in sig med extra sommarväldoft när man kommer ur duschen! Idag blir det omdömen om två strålande budgetlotioner från apoteksmärken:

CCS Body Lotion Summer Edition (65 kr/ 400 ml) visade sig vara lika bra och återfuktande som vinterkusinen. Den går in snabbt i huden och doftar solmogen aprikos, mango och andra mumsigheter. Innehåller bland annat shea-olja och karbamid. Stort plus i kanten för extrem prisvärdhet och pumpflaska.
Betyg: 4.5 av 5
Summer Breeze Body Lotion (65 kr/ 200 ml, oj dubbelt så dyr!) ACO Sense & Care är också bra tycker jag. Den är lite lättare än CCS-lotionen, men återfuktar ändå bra. Doften är verkligen så fräscht vindruvsgrön som utlovat. Innehåller bland annat fuktgivande oljor från vindruvor och vitamin E. Jag gillar egentligen båda lotionerna lika mycket, men med priset i åtanke vinner CCS.
Betyg: 4 av 5
Om systerprodukten ACO Summer Breeze Body Scrub kan ni läsa här. Den är också ett riktigt budgetfynd!

2 kommentarer:

  1. Fan vad billigt för en så stor! Den ska jag spana på, doften lät trevlig dessutom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Extremt budgetkap! Den vanliga lotionen från CCS är lika bra och billig, sniffa efter vilken du gillar bäst!

      Radera