fredag 20 juli 2012

Clinique Instant Lift for Brows

Härom veckan damp det ner lite pressinformation från Clinique kring deras brynpenna Instant Lift for Brows. Jag blev lite förvånad, för den är inte alls någon nyhet hos mig, jag har till och med redan hunnit avverka mer än ett exemplar. Eftersom jag gillar den så mycket att jag haft back-up på lager har jag inte hunnit märka att det inte funnits i permanenta sortimentet. Skönt att den är tillbaka för gott!

Pennan har två ändar, en med mjuk brynfärg och en highlighter till brynbenen för att lyfta ögat. Båda är uppskruvningsbara, vilket gör att man slipper vässa. Smart och praktiskt tycker jag! Bryndelen består av vax och pigment och sitter på plats hela dagen, precis som utlovat. Pennan är dessutom mycket dryg. Med skuggdelen kan man highlighta fram en fin brynbåge, eller för den delen ljusa upp hela ögonlocket om man vill. Kanske är det fånigt att klämma ur sig ett betyg efter så lång tid, men det är å andra sidan inte särskilt svårt att komma fram till vad jag tycker:
Betyg: 5 av 5
 
Jag har skrivit om Instant Lift for Brows så många gånger tidigare att jag glatt citerar mig själv lite och visar gamla färgprover:  

Instant Lift for Brows finns i tre färger, Soft Blonde, Soft Brown och Deep Brown. Tvärt emot vad jag först trodde är det den mörkare nyansen Deep brown som passar mig bäst, den är en varmare brun än den ljusare nyansen som är mer neutralt gråbrun.
Här ser ni färgprov på handryggen. Highlighterdelen funkar faktiskt även som krämskugga. Smart om man har ont om plats! I uppdaterade versionen av swatchtexten vill jag även lägga till att den mörka delen också kan dubbla som kajal om man glömt ta med sig när man är på språng. Senast det hände var i denna mintturkosa sminkningen från i tisdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar