tisdag 3 juli 2012

Minirecension: Estée Lauders Day Wear BB Anti-Oxidant Beauty Benefit Creme SPF 35

 
Nu är det dags för ett litet omdöme om Estée Lauders Day Wear BB Anti-Oxidant Beauty Benefit Creme SPF 35. Jag vågar inte riktigt kalla det en fullskalig recension, eftersom jag inte testat under så lång tid. Först lite information om produkten: DayWear BB Creme finns i två olika nyanser som "passar ett brett spektrum av hudtoner". Formulan är oljefri och ska både skydda med bredspektrum SPF 35, jämna ut och återfukta. Den kan bäras ensam eller som make up-bas. Överflödig olja ska hållas i schack samtidigt som "hudens naturliga lyster maximeras". I likhet med resten av DayWear-serien, innehåller Estée Lauders BB-variant märkets eget superantioxidantkomplex.

Jag går rakt på sak; jag är kluven! Det är en dyr liten tub (385 kr för 30 ml) och den har nyansutbudet emot sig, även om en av de två som finns passar mig hyfsat. Krämen är lite klurig att applicera (den är trögflytande och det blir lätt fnas av alltihop), men när den väl sitter på plats är resultatet strålande hållbart, jämnt, fuktmättat och oblankt. Känslan är densamma som med övriga DayWear-krämerna, och jag gillar den skarpt. Trots det skulle jag nog ändå tveka inför att köpa en egen tub, iallafall till svenska priser. Vad säger ni andra som testat? Har ni hittat någon nyans som passar? Hur aplicerar ni? Är den värd sitt pris?
Betyg: 4 av 5
Nyfiken på fler recensioner? Skrolla ner eller klicka här!

8 kommentarer:

  1. Vilken BB-cream tycker du hittills är bäst? Själv har jag bara testat garniers och behöver hitta en annan, den gör min hud oljig :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills gillar jag Too Faceds bäst (http://skimmerskuggan.blogspot.se/2012/06/recesnion-too-faced-tinted-beauty-balm.html). Den är dessutom billigare och finns i fler färger. Nackdel är väl möjligen att den är svår att prova innan köp om man inte bor i någon av storstäderna...

      Jag kör nog en sammanfattning sen när jag hunnit testa några fler!

      Radera
    2. ska bli spännande att läsa :)

      Radera
  2. Jag har ju köpt den efter inte mindre än två prover så hmm jag måste ju ha tyckt att den var värd pengarna. Dock är jag också kluven och det är mest för att jag tror att den täpper till mina porer vilket utesluter varjedaganvändning av den. Synd för det hade ju varit himla bra med det höga solskyddet och allt. Som en tonad dagkräm med spf tycker jag att den känns riktigt bra men jag önskar att min hud inte kändes tilltäppt av den, då skulle betyget vara högre. Tycker för övrigt att fingrarna är bästa verktyget, har testat med foundationborste en gång men det var ingen hit tyckte jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, inte bra att den täpper till porer! Det är ju största problemet med alla krämer och allt smink, tycker jag. Jag har inte märkt av tilltäppning, men jag har bara testat 5-6 dagar. Klurigt... Too Faceds har jag dock använt en hel del, och den verkar inte täppa till, iaf inte på mig. Kanske är det en fördel med märken som riktar sig till något yngre publik?

      Radera
    2. Jo du kan ha en poäng. Är dock inte jättesugen på att köpa en till som ändå är så pass dyr, iaf inte utan att ha testat först. Och jag gillar Estée Lauders, jag kan bara inte använda den varje dag...

      Radera
  3. Hmmm, jag gillar ju EL's produkter så himla mycket. Testade lite av denna på handen när jag var på Åhléns senast, men är inte helt övertygad. Å andra sidan behöver jag inte något alls just nu, men jag ska ju ut och flyga snart så får se om jag slår till... eller inte. Äh, impulsen får styra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är onekligen lite småtrist att som sminknörd inte behöva ngt alls i sminkväg, men jag känner igen mig :)

      Radera