måndag 23 juli 2012

Grönt på sommarbröllop

Till lördagens bröllop hade jag turen att få låna en supersnygg knallgrön klänning av min lillasyster. Jag matchade med guld och grönt på ögonen och korall på läppar, kinder och naglar. Fånigt nog hann jag inte knäppa en enda bild. För bloggens räkning gjorde jag samma sminkning idag, men den blev inte lika bra och fotoljuset var inte riktigt på min sida. Många lama ursäkter... Grönt var det, hursom!

Här ser ni färgen: Full Bloom Ultra Flush Powder Blush i nyansen Who's your Poppy från Too Faced, Feeling Fresh från MAC (färgprov här), L'Oréals Colour Infailable i 027 Goldmine, Bikini Line från Benefit, läppstiftet Le French Touch i 318 Sweet Marmalade från Lancôme, IsaDoras Big Bold Mascara Super Volumizing, över nya Dynamic Lash Growth Mascara från samma märke, brynpennan Instant Lift for Brows från Clinique, och 24/7 glide-on eye pencil i Covet från Urban Decay.

Och här är basen: Tinted Beauty Balm Multi-Benefit Skin Care Makeup (recension här) från Too Faced, puderna Arctic Sun Bronzer i Golden Sun (färgprov) och Skin Perfector Shine & Redness Eliminator från Lumene, Sun Radience Skin Tone Perfector också från Lumene, Benefit Powderflage, Beauty Base Red Neutralizer Concealer och Dark Under Eye Concealer (recensioner här!) från Lumene och UDPP

6 kommentarer:

  1. Gud var fint! Nu blev jag ännu mer sugen på grönt! Sk nog försöka mig på någon guld-grön variant imorgon under min "lekstund" när lillan sover.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag blev riktigt nöjd själv :)

      Vad mysigt med egen lekstund! Jag försöker ställ in mig mentalt på sådana förändringar :)

      Radera
  2. Fint! Och grattis på namnsdagen!

    SvaraRadera