torsdag 23 september 2010

Neutralt med Bold Tip


Sminkningen jag bar igår (och även idag) är än så länge i kameran (hektisk vecka, som sagt). Här ser ni istället en sminkning från förra helgen. Neutrala skuggor, de två ljusaste ur Muddy Nudes tillsammans med Bold Tip Eyeliner.

Jag har också använt Clinique Quick Blush i Peach-in-a-Pinch, Stila Smudge Pot Kitten som ögonbas och IsaDora WigWham Mascara. Det lilla kladdet jag har på ögonlocket är från maskaran. Jag blir allt bättre på att måla kladdfritt, men det är inte helt lätt!

9 kommentarer:

  1. Häromdagen när jag visade eyelinern från Inglot hade jag målat även ögat med den för att visa, men sen när jag fotade så såg det ut att vara värsta mellanrummet mellan fransarna och linern, näe, det är tamigtusan inte lätt att måla eyeliner... suck. Får öva järnet mer! Jag använde en platt snedställd pensel, men jag tror att en spetsig passar mig bättre att måla med.

    SvaraRadera
  2. Ninni: Hrm, ibland tycker jag att mellanrummet syns mer på bild... Men det är lurigt med eyeliner ibland!

    Spetsig kanske är lättare att komma åt med, eller filtpenna.

    SvaraRadera
  3. HUr tycker du Bold Tip Eyeliner funkar. Är på jakt efter en penna men vet inte vilken???

    SvaraRadera
  4. Sminkhornan: Jag tycker att den är riktigt bra. Den är lika lätt/svår att måla med som andra pennor av samma typ (om man tycker att det är lätt eller svårt beror ju mest på övning). Den sitter väldigt bra och är normallätt att få bort.

    Bra också att den är ordentligt plomberad, för hygienens skull. Prisvärd och bra!

    SvaraRadera
  5. Det är så otroligt snyggt med neutralt och en riktigt ordentligt eyelinervinge!

    SvaraRadera
  6. eyeliner är så snyggt, jag har dock fortfarande inte funnit den ultimata...

    SvaraRadera
  7. jag tycker det blev jättefint!

    SvaraRadera
  8. Lina: Tack! Jag har fastnat lite för det nu =)

    Des: Tack :)

    Linda: Tack! Bold Tip ligger faktiskt ganska bra till!

    Emma P: Tack!

    SvaraRadera