tisdag 7 september 2010

IsaDora Rock Chic + WigWham


I paketet från IsaDora låg fanns stora delar av märkets höstkollektion Rock Chic, som inspirerats av den androgyna superkvinnan. Jag är nog inte riktigt en androgyna superkvinna, men ser verkligen fram emot att låna lite tuffa drag från en sådan i höst. Vilka fantastiskt fina grejer! Jag har gjort mitt bästa för att fotografera, även om kvällsljuset var i varmaste laget. Längre fram blir det mer ingående presentationer av de olika produkterna, men här kommer kortversionen:


WigWham Heavy Lashes Mascara utlovar tunga, kraftfulla, karbonsvarta fransar med en specialdesignad tjock spiralborste. Recension kommer!

Läppstiften i kollektionen heter Perfect Moisture Lipstick, kostar 105 kr och kommer i färgerna 145 Nude Glow och 144 Nude Cream. Jag högg in på dem direkt, och kan avslöja att de är väldigt sköna. Det är första gången med IsaDoras läppstift för mig, men definitivt inte sista!


Bold Tip Eyeliner (99 kr) är en flytande eyeliner med snedskuren filtspets för en bred kaxig kontur. Plus i kanten för att den är oparfymerad, oftamologiskt testad och dessutom plomberad. Nu återstår bara att se om jag verkligen kan få till "en perfekta breda linjen"...


Rock Chic innehåller två finfina ögonskuggskvartetter, Muddy Nudes och Heavy Metal (125). Här ser ni Muddy Nudes, färgskalan i den är egentligen något kallare än på bilden, med drag av lila. Rouget heter Bare Berry och kostar va 115 kr.


En extra närbil på Muddy Nudes. Färgerna är lite kallare än dem jag brukar sträcka mig efter, så det ska bli extra kul att prova.


Bare Berry ser så fint ut! Svagt skimrande och kall och varmt på samma gång. Fler bilder utlovas i framtiden!


Lacken i Rock Chic heter Muddy Water, Grape Jam och Bare Fudge. De sammanfattar kollektionen mycket bra; leriga toner med några inslag av kallt mörkrött. Höstigt och härligt! Vilket lack vill ni se på först?

Jag undrar också: Vad tycker ni om Rock Chic Vad står på inköpslistan? Vad är redan säkrat?

16 kommentarer:

  1. Åh, vad kul för dig att du fick kollektionen! Avundsjuk... :D
    Fast det jag vill ha är ju lösfrallorna modellen har på bilden. ;D

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Jag känner mig verkligen lyckligt lottad! Kanske släpper IsaDora lösfranar så småningom? Skriv till dem o tipsa =)

    SvaraRadera
  3. Gud vad spännande paket, höstkollektionen är riktigt grym! :)

    SvaraRadera
  4. Jag röstar på "Grape Jam", den ser grym ut...

    SvaraRadera
  5. Josephine: Ja, den är verkligen riktigt grym!

    Peter: Ja, den är finfin!

    SvaraRadera
  6. Nailtastic: Oj, två olika röster! Vi får se vilken det blir...

    SvaraRadera
  7. åh, jag vill testa WhigWham! såg just videon, vad cool!

    SvaraRadera
  8. Karin: Efter ett första test kan jag berätta att den verkar mkt lovande!!

    SvaraRadera
  9. Kul att du fick testa den här kollektionen. Ser ut att vara färger som passar dig:)

    SvaraRadera
  10. Håller med SminkJante - det ser verkligen ut som DINA färger

    SvaraRadera
  11. SminkJante: Ja, jag är så glad!

    Shamrock: Ja, de känns riktigt bra =)

    SvaraRadera
  12. Skulle gärna vilja ha nagellacket Grape Jam ifall det finns kvar, har tyvärr inte sett det på stan. Tyvärr så får får hålla plånboken stängd lite mer än en vecka till. Har redan handlat upp min slösa peng denna månad, ca 200 kr.

    SvaraRadera
  13. Carina: Grape Jam ser väldigt fint ut! Jag lovar att via det på snart! Det är inte lätt att hålla i slantarna när man är sugen på nästan allt =)

    SvaraRadera