onsdag 10 februari 2010

Lyford Lilac O'boy + Mattes Chocolates


Gårdagens ögon var inte så avancerade, IsaDora Mattes Chocolates och Clinique Quick Eyes Smoky Brown i en naturlig matt mejk. På naglarna passade jag på att testa ett av lacken jag visade igår, nämligen Essie Lyford Lilac.


Jag har egentligen haft lacket i min ägo ett bra tag, men faktiskt inte använt det innan. Färgen tilltalade mig inte, och jag funderade till och med på att byta bort det. Tur att man kan ändra sig!



Lyford Lilac kommer från en äldre Essiekollektion som heter It's better in the Bahamas. Nyansen är mer lerfärgad än lila, eller om man så vill, O'boy för att passa in i chokladtemat. Vad tycker ni? Hiss eller diss?

3 kommentarer:

  1. Jag gillar lerfärgade lack så jag hissar detta lack utan att ha sett det irl.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker lscket är jättefint på dig, går bra mot din hudton pch är är en riktig "Kerstinfärg":) Tror inte att jag personligen skulle trivas i den dock. Passar ju väldigt bra till sminket med, som för övrigt också är väldigt fint.

    SvaraRadera
  3. SminkJante: Kul!

    Emma P: Tackar! Jag tycker det känns lite ovant, jag brukar ju ha ljusa lack, men mer rosa än leriga =)

    SvaraRadera