söndag 21 februari 2010

Kreativ blogger

Jag har fått en finfin award från Emma och Sminkan, Tess och Karin. I awarden ingår en utmaning; nämligen lista sju saker om sig själv och sedan skicka awarden vidare till lika många andra bloggare. Jag känner mig inte så lite hedrad av en sådan fin award och har försökt tänka ut sju saker att berätta för er:
  1. Jag började sminka mig som elvaåring. Första gunket var en grön(!) maskara och ett ljusrött läppstift från Clinique-wannaben Pierre Robert.
  2. Under min långa studietid var jag extremt involverad i studentvärlden (kår, nation, spex och karneval), och saknar det mycket sedan jag blivit vuxen. Som tur är kan man hälsa på det förflutna ibland, jag går exempelvis på bal några gånger om året.
  3. Jag drömmer om att starta eget.
  4. Jag är materialnörd när det gäller skor och kläder. Syntetmaterial göre sig icke besvär!
  5. Min sambo och jag har extremt mycket böcker, särskilt kokböcker och olika sorters ordböcker. Vi har svårt att hitta bokhyllor som bär våra samlingar, och vardagsrum som rymmer alla våra bokhyllor.
  6. Jag är perfektionist i verkliga livet, men inte på bloggen. Här visar jag glatt upp resultatet av mina obefintliga fotokunskaper och publicerar texter med utan att korrekturläsa dem ordentligt. Ganska skönt faktiskt!
  7. När jag bodde själv hade jag tre proppfulla badrumsskåp med fint gunk minutsiöst sorterat och en hel bokhylla med färgsorterade skor. Nu letar jag och sambon större boende...
Jag vill skicka utmärkelsen vidare till: Skor och maskara, SminkJante, Ninni, alla tre flickorna på ElMika, Kajsas kosmetik, Heartcoretjejerna och FrökenRosa. Hoppas att ni hänger på!

11 kommentarer:

  1. Åh, darling, du är ju sötast i världen. Och inte så konstigt kanske men jag instämmer i nästan alla dina intressanta påståenden om dig själv... Undrar vad som hänt med Pierre Robert..:)

    SvaraRadera
  2. Vad roliga saker du kom på att skriva.. :) Jag känner igen mig i vissa saker.. :D Färgsortering och att vara pedant är grejer det ;) Jag har dock mina skor i skokartonger i garderoben av den tråkiga anledningen att jag är för trångbodd.. men någon dag skall det bli bättre.. Det där med tre sminkskåp låter ljuvligt..

    Angående Pierre Robert så finns det ögonskuggor från honom på Lindex om jag inte missminner mig, två för 39 kr eller nåt sånt..

    SvaraRadera
  3. Basteth:Vi har ju en hel del gemensamt =) Pierre Robert har, vad jag vet, ganska nyligen återuppstått i strumpbyxebranschen.

    Marybeth: Tack =) Kan inte du också haka på? Om du är i bloggtagen, alltså. Jag har saknat dig! Just nu är jag också trångbodd, men jag hoppas på förbättrat läge inom kort!

    Jag tror att det var någon annan Pierre som har skuggor på Lindex, men jag är inte säker.

    SvaraRadera
  4. Pierre Robert, vilka minnen! Det och Arcancil :D

    SvaraRadera
  5. Badbomben: Ja, Arcancil också! =)

    SvaraRadera
  6. Gulle dig! Jag ska fundera ut vad jag ska skriva! :-)

    SvaraRadera
  7. Ninni: Jag väntar med spänning =)

    SvaraRadera
  8. Nämen tack! Vad glad jag blir :D

    SvaraRadera
  9. Nu är jag i bloggtagen igen.. :) Det har varit lite mycket i livet men nu så försöker jag bättra mig.. :) Jag kom dock inte alls på så roliga saker som du och många andra kom på.. :) Såg på pretty att ni köpt hus, gud vad kul!

    Ah, kan så vara.. jag har inte jättekoll känner jag :D

    SvaraRadera
  10. Marybeth: Det är så kul att du är tillbaka! Jag tycker visst att du kom på roliga saker =)

    SvaraRadera