onsdag 3 februari 2010

Blågrå onsdag


Idag har jag värmt mig med lager av varma tröjor, grå, blå eller gråblå. Ögonsminket gick i samma färgskala, dessvärre även humöret. Hoppas på gladare färger imorgon!


Naturligtvis är det en av de nya favoriterna (Stila Smudge Pots!) som står för den grå linjen längs övre fransraden. På ögonlocket huserar skuggorna Blue (globlinje och v), Lucky Penny (locket) och Teenage Pink (brynben). Skuggorna och maskaran kommer från Clinique och primern i vanlig ordning från Urban Decay.


Dagens bas: Pore minimizer Refing serum och Airbrush Concealer från Clinique + That Gal och Powderflage från Benefit.


Rouge hade jag naturligtvis också, det är nästan det viktigaste så här års! Färgåtergivningen idag blev inte det bästa. Här finns bättre bilder.

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Nu när både du och SminkJante kör med grått blir ju även jag lite sugen. Ska nog botanisera bland skuggorna lite idag. :)

    SvaraRadera
  2. Kajsa Kavat: Tack! Hoppas att du vill visa vad du hittar i gömmorna! =)

    SvaraRadera
  3. Håller som bäst på att ladda upp min eotd, blev inga nyupptäckter, men resultatet är både grått och blått. :)

    SvaraRadera
  4. Kajsa Kavat: Gamla upptäckter är också bra =) Jag tyckte att resultatet blev finfint!

    SvaraRadera