tisdag 9 februari 2010

Lacksnack

Ibland är jag allt bra fånig med att haka på trender. När första pepparmintslacken kom tyckte jag inte alls att det verkade vara något för mig. När sedan Mint Candy Apple dök upp i jullkollektionen hos Essie ville jag absolut äga det, trots att jag fortfarande kände mig kluven. Nu har jag gått från kluven till helsåld, och vill ha fler mintiga pasteller...


Eftersom Essie är mitt favoritmärke sneglar jag givetvis på deras vårkollektion i min jakt på lite vårigare lack. Kollektionen, The Art of Spring, gör mig dock besviken (möjligen är ljusorangea Tart deco lite intressant). Jag hade hellre sett något i stil med China Glaze snyggingar (spana hos LipGloss Bitch här!) eller Chanels sobra jordpasteller. Kanske är det så att jag borde avhålla mig från nya vårlack, och hålla till godo med vad jag redan har?


Här har jag samlat lämpliga kandidater ur min samling med minilack från just Essie till en liten egen vårkollektion: Mint Candy Apple (det är ju faktiskt mer vårigt än juligt!), Luscious Lips, Lovie Dovie, Cool-lots och Lyford Lilac. Jag är helt enkelt ganska välförsedd, och borde egentligen inte snegla så lystetIsaDora Nostalgia heller. Vad tycker ni, är det ett bättre förslag till vårkollektion?


Här med blixt. Kanske fattas ändå Peachy Keen och Lemon Fizz...

11 kommentarer:

  1. Tycker din samling ser härligt vårig ut. Speciellt gillar jag lacket i mitten och det längst till höger.

    SvaraRadera
  2. Toppenfin kollektion! Essie by Kerstin ;)
    Tycker allt att den täcker in allt faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Ninni: Tack! Ett av dem du gillar extra kommer som dagens naglar inom kort =)

    Maria: Tack =) Den gör nog det!

    SvaraRadera
  4. älskar vårens pastelliga lack och lär nog shoppa på mig några hihi =)

    SvaraRadera
  5. Snyggt med diskreta färger, fast kan endast tänka mig ha dessa på naglar vill däremot ha starka färger på tånaglarna. Jag tänkte inhandla Mavala (Macao) samt (Bordeaux) på Fredag. Väntar med spänning på China Glaze sommarkollektion...

    SvaraRadera
  6. Linda: Det var inte helt oväntat =)

    Peter: Tack! Jag är också för lite mer knalligare färger på tårna. Macao och Bordeaux är fina!

    SvaraRadera
  7. De ser definitivt ut att kunna utgöra en komplett vårkollektion från Essie. Lite väl ljusa i för min smak, men de ser definitivt ut att höra ihop snyggt.

    SvaraRadera
  8. Jag lockas alltid av pastellfärgade lack när jag ser de hos andra eller på bild. Men tyvärr så ser det inte klokt ut på mina tassar. Så jag får passa på att njuta av bilderna på dina godingar från Essie.

    SvaraRadera
  9. Emma P: Essie borde kanske konsultera mig för framtida kollektioner =)

    SminkJante: Kul att du gillar bilderna!

    SvaraRadera
  10. Det tycker jag låter som en bra idé;)

    SvaraRadera
  11. Emma P: Tack! Jag ska säga det till dem ;-)

    SvaraRadera