fredag 19 februari 2010

Dior Incognito



Vissa dagar känner jag för diskret och lugn sminkning. Idag var en sådan dag, och då är det extra fint om man har en liten fin Incognitopalett att hugga in på. Skuggorna i denna lilla Diorask, som jag nyligen bytt mig till på pret-ty, är ännu finare än jag först trodde. Jag har tidigare haft ett kluvet förhållande till matta ögonskuggor, men nu förstår jag hur bra de kan vara. Incognito är som IsaDoras Matte Chocolates fast bättre. Ytan är matt, silkeslen och har suttit fint på plats hela dagen.


Benefit Boi-ing i 01, Dior Incognito, Benefit Sugarbomb (naturligtvis!), Clinique High Impact Mascara, UDPP och Clinique Quick Liner i 02 Smoky Brown.

Trevlig fredag på er allihop! Eventuellt kommer det ett litet kvällsöga här så småningom...

13 kommentarer:

  1. Lugnt kring ögonen är kul som omväxling, snyggt och sobert, matta skuggor är kanon om kvalitén är bra! Isadoras matta har jag svårt för men MUS är desto bättre :) Diors har jag inte provat än :P

    SvaraRadera
  2. Jepp ibland känns matta skuggor trevlig som omväxling. Jättesnyggt! :)

    SvaraRadera
  3. Linda: MUS låter intressant för mig också! Jag har nästan bara testat Isadora o Lumene tidigare.

    Tina: Tack! Du är jättebra på att få till det med matta skuggor, tycker jag! Både smink- och fotomässigt.

    SvaraRadera
  4. Väntar med spänning på en NOTDS från dig, själv har jag ett nyinköpt China Glaze(High Roller)typ rosaröd på tårna! Lacket köptes i tisdags.

    SvaraRadera
  5. Såg denna palett idag, och den från Lancome som du nyss köpt, hade rätt, blått o guld var inget för mej. Tänkte reka lite inför det ev spenderandet av presentkortet jag har, snokade runt lite bland Lancomegrejorna, tills jag såg Dior-paletterna! Lagom med skimmer, butiksbiträdet lovade hög pigmentering, många snygga färger... kanske Dior is the way to go?

    SvaraRadera
  6. Peter: Jag har inte riktigt några nya lack på gång just nu. Har du något önskemål om något gammalt? Eller någon speciell färg? High Roller har jag sett på Kicks, det var toksnyggt!

    Fröken Frodig: Dior verkar mycket lovande! Jag har inte testat någon palett från dem tidigare, men denna är mycket bra! Jag skulle gärna testa den i vårkollektion, den är fantastiskt fin. Berätta gärna vad su slår till på sen =)

    SvaraRadera
  7. Det skulle vara kul att hitta dessa OPI-lacker: 1. Tasmanian devil made me do it. 2. Koala Ber-y. 3. Moonsoner or later. 4. Vodka and Caviar samt ESSIE (jag-u-are) o (wicked), finns säkert fler också men dessa var de jag kunde komma på som är prio ett fn/Peter!

    SvaraRadera
  8. Jättefint med neutrala ögon också.

    SvaraRadera
  9. Peter: Har du spanat hos Trans Design?

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera
  10. ser fint uyt, vad roligt med en Diorpalett! Hade förresetn matte chocolate i torsdags, men är inte jätteförtjust. Den är lite tråkig tycker jag.

    SvaraRadera
  11. Emma P: Tack! Jag håller med om Matte chocolates, den är lite småtrist och svårjobbad.

    SvaraRadera
  12. Haha, där var den ju! Passar dig perfekt! Färgerna bara försvann på mig och blev platt fall.

    SvaraRadera
  13. Ninni: Det är ju det som är så gött med byten! Jag är supernöjd =)

    SvaraRadera