måndag 29 juni 2009

Vad man redan har: Declaring Indigo


Första versionen "man-tager-vad-man-haver"-variant(produktbilder) av Declaring Indigo blev ganska tam. Jag cyklade till jobbet (Malmö-Lund, skryt skryt) och skulle sminka mig snabbt som bara den.


Krämskuggan från Lancôme i färgen 203 Sable Trinidad gav inte riktigt så mycket färg som jag önskade. Väl hemma förstärkte jag lite med stilaskuggan Sun:


Jag förstärkte det mesta annat också. Resultatet blev mycket bättre! Trots att jag bara har blå maskara tycker jag knappt att det syns. Man kanske ska skaffa en blåare?

På produktbilderna i inlägget nedanför saknas OPI Russian Navy som pryder mina naglar. Plötsligt blev ryskt franskt! Att jag har detta fina lack betyder inte att jag inte är grymt sugen på det blå lacket i Declaring Indigo. Detsamma gäller nog även övriga produkter...

5 kommentarer:

  1. Väldigt fin sminkning! Och ett jäkligt bra initiativ att se över vad man redan har, ngt som tyvärr glöms bort väldigt ofta i våra kretsar...

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack! Inte säkert att översynen minskade köpsuget, dock =) Jag får jobba lite mer på "Vad-man-redan-har"kategorin, så kanske jag kan inspirera lite! (Om inte andra, så mig själv)

    SvaraRadera
  3. Förhoppningsvis kan du inspirera både dig själv och andra:) Just det här med att köpa sånt man redan har är faktsikt ett stort problem för mig. Eller ja, problem och problem förresetn, jag gör det men jag är inte ledsen... Är en färg på en skugga fin kan man köpa den flera gånger i olika utföranden, så resonerar jag nog.

    SvaraRadera
  4. Verkligen snyggt! Man skulle nog köra på det lite oftare, man tager vad man haver...! :)

    SvaraRadera
  5. Emma P: Ja, man faller ju ofta för liknande grejer om och om igen =)

    Therése: Tack!

    SvaraRadera