fredag 5 juni 2009

Palettsorg

En av mina mesta favortipaletter har gott sönder! Som tur är är det bara en skugga (naturligtvis inte en av dem som även finns i min andra Stilapalett), men ändå! Jag förstår inte alls hur det har gått till, jag har varken tappat paletten eller burit runt på den.


Hela skuggan är inte söndersmulad, men hela skuggkakan hade glidit ur sin form och sedan spruckit i kanten. Price är så vacker och jag vill verkligen ha HELA paletten, så jag måste komma på ett sätt att laga den.

Någon som vet hur man lagar en trasig ögonskugga?

6 kommentarer:

  1. På Pretty har Rouaa skrivit så här:

    "om den inte är jättekrossad så brukar jag ha på alla bitar så att dom passar in och sendroppa på lite isopropylalkohol. Sen pressar jag ihop allt."

    Hoppas att du får ihop den, den ser jättefin ut! :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade en trasig skugga ifrån MUS som jag smulade ihop helt,blandade i vodka(hade ingen isopropylalkhol), la den i formen igenoch lät den vara i ett par dagar. Har man rätt mängd alkhol blir det perfekt, annars så smular den och går sönder igen =)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med de andra försök laga den med isoprophylalkohol. Det finns på akpoteket. Fungerar utmärkt.

    SvaraRadera
  4. Maria: Tack för tipset! Jag har kollat lite på den tråden, men var lite osäker på om det bindmedlet funkar till alla skuggor.

    Makeuponista: Låter inte heller så dumt! Tack! Jag kanske är lite feg o går till apoteket, tycker att det verkar säkrast =)

    SminkJante: Tack, jag ska testa!

    SvaraRadera
  5. VILKET bra tilps, har två MUSskuggor som numera är eyedusts som skulle må bra av att pressas ihop...

    Förövrigt en väldist snitsig palett så förstår att du är rädd om den!

    SvaraRadera
  6. Basteth: Den som vågar försöka först får rapportera =)

    SvaraRadera