måndag 8 juni 2009

Recension: Ole Henriksen Herbal Day Creme SPF 15


Jag har kommit av mig litet med recenserandet i mitt stora dag- och nattkrämstest. Med själva testandet ligger jag dock inte på latsidan. Jag söker:
- fukt
- ännu mer fukt
- ingen portilltäppning med finnar
- SPF i dagkrämen
- tub eller pumpflaska
Mina förväntningar på Herbal Day Creme SPF 15 (530 kr) och Fresh Start Eye Creme (575 kr) från danske hudgurun Ole Henriksen var från början ganska höga. Dock blev jag lite skeptisk redan vid första sniffen. Okej att det ska vara ekologiskt (?) och med örter, men det behöver väl inte lukta gammalt gräs? Trots lukten känns krämerna ganska bra. Plus i kanten för solskydd och Hollywoodlyx, men minus för doften, förpackningarna och för att jag blir ganska blank framåt dagen. Fuktmässigt är ögonkrämen ganska bra, men dagkrämen medelmåttig. Det känns ganska osannolikt att jag kommer att köpa någon av dessa krämer i framtiden. Jag är dock fortfarande lite nyfiken på märket Ole Henriksen... Vad har ni för erfarenheter av det?

Hittills recenserade:
DayWear plus
KEB Swedish formula 24h artic moisturising cream
Hydra Zen

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig testat OH. Jag blir snål när jag väl ska slå till, det är så dyra.

    SvaraRadera
  2. Ja, de är väldans dyra. Särskilt om de inte är bättre än såhär...

    SvaraRadera