onsdag 3 juni 2009

Dagens rosa



Sedan jag såg SminkJantes snygga sminkning med rosa eyeliner i måndags har jag varit sugen på att måla något liknande själv. Jag har ju helt andra produkter, så likt blev det inte, snarare inspirerat av. Rosa eyeliner är minsann inte så dumt!



Skuggkvartetten från en Clinique innehåller soft shimmer sugar sugar, soft shimmer disco pink, super shimmer lucky penny och coffee shop duo brown shade. Idag använde jag de tre första. Jag målade Lucky penny på ögonlocket, sugar sugar i inre ögonvrån och Disco pink i yttre ögonvrå och globlinje. Disco pink målades också som eyeliner med en fuktig pensel.

4 kommentarer:

  1. Åh, den där paletten har jag ångrat att jag inte köpte sedan den kom ut med något julpaket va? :( Sorgen!

    SvaraRadera
  2. Riktigt fint. Kul att jag kan inspirera. Rosa liner är fint.

    SvaraRadera
  3. Ulrika: Tack!

    Maria:
    Jag har för mig att jag sett den någonstans, men vet inte riktigt var. Jordgubbarna kan säkert få in den när som helst =) Denna finns där nu, och den ser inte heller dum ut: http://us.strawberrynet.com/makeup/clinique/colour-surge-eye-shadow-quad--/50703/?#DETAIL

    SminkJante: Tack! Kul att inspireras =)

    SvaraRadera