söndag 14 juni 2009

Khakiögon


I fredags hade jag turen att vara på en väldigt skojig middag hos en kompis som rest runt i Afrika. Han bjöd på mumsig afrikansk mat och visade alldeles underbara bilder. Givetvis tog jag tillfället i akt och sminkade mig saffarimässigt som möjligt. Jag ville egentligen haft sådana naglar till, men tiden var för knapp.



Ögonen är fotograferade framför samma fönster vid samma tillfälle. Tänk vad ljuset faller olika! I vanlig ordning stämmer ett mellanting mellan färgåtergivningen på bilderna.



På kinderna hade jag ett rysligt gammalt solpuder/highlighter från H&M och underbara Coralista från Benefit. Ögonen var sminkade med den ljusa skuggan till i översta raden och de tre längst till vänster i den nedersta raden ur Viva la divas fin vårpalett tillsammans med kajalen Wooden Metal från Make up store. På läpparna hade jag nudefärgade Jasmin från FACE Stockholm.

2 kommentarer:

  1. Ja, det där gamla solpudret fr H&M hade jag också, undrar om jag slängde det...

    SvaraRadera
  2. Ninni: Det kanske är lite väl gammalt egentligen =) Fnukar dock bra att experimentera med!

    SvaraRadera