tisdag 9 juni 2009

Recension: Clinique Superdefense SPF 25


Stora krämtestet går raskt vidare. Jag söker:
- fukt
- ännu mer fukt
- ingen portilltäppning med finnar
- SPF i dagkrämen
- tub eller pumpflaska
Jag har testat Superdefense SPF 25 från Clinique tidigare, men inte riktigt gillat den. Tur att jag ändå följde Kickstjejens råd och testade igen i min jakt på dagkräm med SPF. Denna gången är Superdefense klockren! Jag känner mig återfuktad hela dagen, bli inte blank, sminket sitter på plats och jag är ordentligt skyddad mot solen. Plus i kanten för att den är oparfymerad och ändå känns lyxig. Litet minus för opraktisk förpackning och högt pris. De positiva egenskaperna överväger, och när de små testburkarna jag fått på siståne är slut kan jag tänka mig att köpa en fullstor trots priset.

Tidigare recensioner:
Herbal Day Creme SPF, Ole Henriksen
DayWear plus
KEB arctic mousturising cream
Hydra Zen

2 kommentarer:

  1. Härligt när man hittar rätt i krämdjungeln.

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Ja, för det är verkligen en jungel!

    SvaraRadera