söndag 21 juni 2009

Midsommarmacarons

Detta inlägg var schemalagt till i fredags, men verkar inte ha kommit iväg. Superskumt! Nu kommer det här istället. Mer midsommarrapport kommer imorgon! Ibland förvandlas denna sminkbloggen tillfälligt till en kakblogg. Nu blir det inte bara kakblogg, utan också skrytblogg. I år har jag nämligen inte lagt in sill till årets släktens midsomarfirande utan bakat fina franska macarons som jag gärna vill visa här. Jag menar ju att smink och vackra bakverk hänger ihop, hade dessa små macarons varit lite knalligare hade sett ut som IsaDoras deliriouspalett.






För att passa svensk midsommar har jag frångott traditionella franska smaker och satsat på lite svenskt (och kanske lite brittiskt...): de rosa är fyllda med hallon/rabarbermarmelad (bortgjord), de blå med blåbärssylt (bortgjord), de gula med hemgjord lemon curd och de gröna med dito fläder-curd.

Glad midsommar till er alla! (lite sent...)

6 kommentarer:

  1. Wow! Vad duktig du är! Måste hålla med till 100 procent om att kakor och smink hör ihop...! :)

    SvaraRadera
  2. Wow vilka supersnygga macarons! De ser väldigt smarriga ut. Det var bra åtgång på dem kan jag tänka mig!

    SvaraRadera
  3. Therése: Tack =)

    Emelie: Tack! De tog slut i ett litet nafs =)

    SvaraRadera
  4. Alltså du är så duktig, helt klart i din fulla rätt att skryta lite...

    SvaraRadera
  5. Gud vad duktig du är som gör egna macarons!

    SvaraRadera
  6. Emma och Des: Tack! Jag är väldigt nöjd själv =)

    SvaraRadera