torsdag 14 maj 2009

Sinful Colors Fiji

Jag ligger efter med att prova de fina lacken jag fick med mig hem från New York. Här gör Sinful Colors Fiji debut:


Jag är inte övertygad. När jag började måla kom det nästan ingen färg alls. Jag är inte alls van vid sådana lack, men som tur var kunde man med 3-4 lager få en nyans liknande den i flaskan. På lillfingret syns ett lager, på ringfingret två lager och på övriga fingrar tre. Torktiden var dessvärre lång. Dessutom härdade ytan inte riktigt. Morgonen efter att denna bild togs blev det fortfarande "tygavtryck" i lacket när jag klädde på mig!


I all hast innan jobbet i onsdags morse fyllde jag på med ett lager till på alla naglar. Bilden är tagen i solljus. Med överlack blev ytan mycket hårdare och bättre. Lacket klarade sig senare oskadat (oskatt?) genom hårtvätt!


Under hela målningsproceduren tänkte jag "bytesplatsen, nästa", men nu trivs jag så bra med mina lila klor att de nog är värda besväret...

Vad tycker ni? Är det någon annan som provat Sinful colors lack?


Idag (torsdag) är jag och mina lila naglar redan på resande fot med jobbet. Lite schemalagda inlägg kommer att underhålla i bloggen tills jag är tillbaka på söndag. Om jag kommer över någon dator under tiden tittar jag inte till både er och mig själv!

6 kommentarer:

  1. Det ser fint ut! Jag gillar också lila, även om jag i 8 fall av 10 föredrar rosatonade nagellack framför lila och blå :)

    Bra att det blev bättre med överlack!

    SvaraRadera
  2. Men åh, det är ju jättevackert! Älskar lila, och det här var en underbar lila färg. Och yes, jag har provat sinfuls lack. Har San Fransisco och Starry Sky och de är lite skira men inte så fasansfullt. San Fransisco behöver nog tre lager och det andra två tror jag. Nåja, det är lätt värt tre lager, för San Fransisco är galet vackert!

    SvaraRadera
  3. Jag har testat ett antal Sinful-lack. De flesta är hyfsat skira, men jag har klarat mig med två generösa lager med de flesta. San Fransisco är ett exempel, där går det bra med två generösa lager. Kismet Karma är samma sak, och det lacket älskar jag verkligen, det är jättevackert. Sen har jag ett beigerosa nude-lack som är i princip helt täckande (fast lite flammigt) efter första lagret.

    SvaraRadera
  4. Maria: Tack! Överlack är inte så dumt =)

    Emma P: Tänkte att du nog skulle gilla det =)
    San Fransisco har jag också köpt, o ser fram emot att prova! Jag ska spana in Starry Sky också!

    Marie: San Fransisco ska provas här också! Jag ska genast spana in Kismet Karma hos dig!

    SvaraRadera
  5. Haha, ja min förkärlek för lila annonseras ju ofta ut av Sminkan, så det är ju knappast nån hemlighet:) Spana in Starry Sky du, det ligger en NOTD i min kategori på bloggen. Namnet är mkt missvisande, så du ska nog kolla den innan du köper:) Ser för övrigt fram emot att få se San Francisco på dig!

    SvaraRadera
  6. Marie: Kismet karma var fint, men skrit!

    Emma P: Starry Skay var tjusigt, men vilket missvisande namn!

    SvaraRadera