tisdag 12 maj 2009

KEB Swedish formula 24h arctic moisturising cream


Man kan nästan tro att mitt stora ansiktskrämsttest avstannat, men så är inte fallet. Dock kan man konstatera att små provtuber räcker väldigt länge! Nästa recension på tur är KEB Swedish formula 24h arctic moisturising cream. Det jag söker är:
- fukt
- ännu mer fukt
- ingen portilltäppning med finnar
- SPF i dagkrämen
- tub eller pumpflaska
Eftersom den är utan solskydd har jag använt den på kvällar och nätter. Krämen känns skön på huden, doftar fräscht och gott och ger mig inga hudreaktioner eller finnar. De återfuktar en del, men inte riktigt så mycket som jag skulle vilja. Jag skulle önska mer fukt, kanske SPF och ett billigare pris för att denna skulle bli ett alternativ för mig. Plus i kanten för praktisk förpackning och lyxkänsla. Finns att köpa på Satine för 450 kr.

Tidigare recension: Hydra zen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar