söndag 10 maj 2009

GårKVÄLLENs



Eftersom balklänningar, i motsatts till ögonskuggor, är en begränsad resurs hemma hos mig gäller det att förnya dem med accessoarer och smink. Jag utgick från detta vackra armband (fotograferat på klänningen) som min syster gjort till mig.




"Färgprodukterna" till kvällens sminkning, fotograferade i kvällens sko:

Face Stockholm lipgloss i rose

Mink trio
från Clinique

Rouget
Benefit Coralista

24/7 Glide-on eye pencil
Electric, målad över 24/7 Glide-on eye pencil Covet (från Urban Decay)

Color design Aloha blue
från Lancôme








Naglarna lackades med Mavala Caramel. Naglarna är målade under extrem tidspress efter att festen börjat. Resultatet blev därefter!

8 kommentarer:

  1. Underbar tolkning. Otroligt läckert armband.

    By the way. Jag försökte swatcha isadorapaletten men fick inte till några bra foto. Bara så att du inte tror att jag glömt bort dig;)

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Tack!

    Ingen fara med swatchandet =) Swatcha skuggor är svårt! Färgerna blir sällan verkligehtstrogna på bild.

    SvaraRadera
  3. Snygg färg på nagellacket!

    //Mim

    SvaraRadera
  4. Mim: Tack! Är det du, Mim? ;-)

    SvaraRadera
  5. Väldigt fin sminkning! Färgerna klär dig och dte är en snygg kombi!

    SvaraRadera
  6. inhtemake: Tack! Jag blev riktigt nöjd själv.

    SvaraRadera