måndag 11 maj 2009

Recension: Shadow insurance

Jag har nu haft Too Faced Shadow Insurance i min ägo i snart en månad. Jag hade stora förhoppningar och har testat den ett par gånger med olika skuggor (billiga och dyra) och med olika tekniker (måla på blött, på tort, med och utan puder osv).

Dessvärre måste jag säga att det blir lågt betyg. Denna ögonprimer är bättre än ingen ögonprimer, men den är inte alls lika bra som UDPP eller Lumenes variant. Jag hade väntat mig mer! Shadow insurance får dock + i kanten för sin fina, praktiska förpackning och för att den är extremt dryg.

Betyg: 2+ av 5



En dagens som fotograferats på eftermiddagen.



Här har sminkningen fotograferats först på morgonen och sedan på eftermiddagen, för jämförelsens skull.


Även om den inte alls passade mig, finns det många andra som gillar den. Bytesplatsen nästa!

9 kommentarer:

  1. Intressant läsning och tittning. Jag fortsätter hålla mig till UDPP.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att den inte höll måttet :(

    SvaraRadera
  3. Vad trist, jag trodde den skulle vara bättre. Men tur man inte köpt den då =)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att Shadow Insurance är superbra! :)
    Bättre än Lumenes!
    Jag har dock inte prövat UDPP ännu, och jag är bra sugen.
    :)

    SvaraRadera
  5. SminkJante: Jag också!

    Makeuponista: Ja, men de flesta verkar gilla den!

    SaintBella: Mm, trist. Den verkar funkar bra för många andra!

    Kisse: Smaken är som baken :) UDPP rekommenderas!

    SvaraRadera
  6. Ja jag tycker ju som du vet att denna är super... Men smink är ju så himla individuellt. Synd att den inte funkar för dig, men det är nog knappast problem att byta bort den.

    SvaraRadera
  7. Emma P: Jag har stora förhoppningar på fint byte =)

    SvaraRadera
  8. Oj vad lustigt, jag tycker att den slår både Lumene och UDPP (fast UDPP har jag bara testat ett fåtal gånger). Synd att du inte gillade den!

    SvaraRadera
  9. Jessan: Lite skumt är det, men så är det ibland! Tur att det finns många olika primers att välja på =)

    SvaraRadera