söndag 20 september 2015

Recension igen: ansiktsmasken Get Your Glow On från Formula 10.0.6

Snart är jag back i vanlig buisness, men jag misstänker att både tävttberget och återupptäckten av duplot kommer att prioriteras före bloggen, så här fortsätter lite recensionsrepris:

Get Your Glow On från Formula 10.0.6 är en peel off-mask som lovar ny glöd till ansiktshuden. Masken avlägsnar döda hudceller, förebygger orenheter och återupplivar trött hud. Get Your Glow On innehåller både papaya och citrus som ska verka uppiggande, renande och mjukgörande för huden. Masken kan användas en till tre dagar i veckan, beroende på hudtyp. 

Jag har hunnit testa masken ett tag och tycker att den gör sitt jobb bra, särskilt med tanke på det ytterst rimliga priset. Tuben är praktisk och gör masken lättanvänd. Jag har provat den både på kvällen för att hjälpa nattens hudvård att jobba djupare och på morgonen eller inför festligheter. Den funkar ypperligt till bådadera. Huden blir slätare, klarare och känns lite renare. Jag märker inte så stor effekt på porstorlek, men huden ser onekligen piggare ut. Bra prepp för annan hudvård eller noggrannare sminkningar som sagt, men kanske något man ska vara lite försiktig med precis innan eller efter sol.
Betyg: 4 av 5
Get Your Glow On är inte den allra mest revolutionerande mask jag testat, men den är mycket prisvärd och förtjänar absolut en plats i badrumsskåpet.

Get Your Glow On finns på Kicks och Åhlens och kostar 99 kronor för 100 ml. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar