måndag 21 september 2015

Blå måndag med Depend 7day 7071 Peek-a-Blue


Ny vecka, ny årstid och slut på semestern. Tur att det finns fina höstnyheter och Blå måndag hos MakeuppbyBlowfish som muntrar upp! På mina naglar ser ni  7071 Peek-a-Blue från höstens färger av Depends gelhybridlack 7day.

Peek-a-Blue är en härligt knallig koboltblå, inte helt olik  IsaDoras Regatta och OPI:sMy Car Has Navy-gation från i somras. Jag är väldigt förtjust i denna färg, så lacket går absolut hem hos mig. Lite minus i kanten för dålig täckning, dock. Hade jag hunnit läsa hos andra just nu hade jag säkert inte blivit så tagen på sängen, men här har jag fyra lager och det var jag verkligen inte beredd på när jag började lacka. Som ni ser är det inte 100% opakt ändå. Fler höstlack kommer inom kort, nu ska jag återgå till tvättberg och att ta hand om höstens första äpplen.

Hela höstkollektionen med Depend 7day kan ni se här.

8 kommentarer:

  1. Härlig färg. Tack för varningen om täckningen! KnolltottW

    SvaraRadera
  2. Ser läckert ut men fyra lager verkar lite häftigt. Men kanske vore nåt att göra en pond med.

    SvaraRadera
  3. Oj fyra lager?! Det är lite för mkt tycker jag ändå, men en sån fin nyans! Tack för att du var med på blå måndag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fyra lager är minst ett för mycket!

      Radera
  4. Verkligen en underbar nyans, trodde inte att det var så många lager

    SvaraRadera