torsdag 24 september 2015

Dagmar och Decléor Skincare Superstars


Decléor är ett hudvårdsmärke jag inte testat på väldigt väldigt länge. Nu har jag lite grejer till test, och det ska bli spännande att se vad min hy tycker om alla essentiella oljor som dessa produkter innehåller. Märket är bra på att lansera olika kit med småförpackningar för den som är sugen på att testa, sådant gillar vi! Just nu finns detta kit med en Dagmar-designad necessär att köpa för 595 kr (värde 1400). Jag är lite lat idag och publicerar pressinfon rakt av:
Aromessence Néroli, 15 ml (ordinarie storlek)
100% naturligt aktivt serum med koncentrerande och djupverkande essentiella oljor. Penetrerar snabbt ner i huden och verkar djupt ner i vävnaderna där den normaliserar och renar huden. Verkar återfuktande, lugnande och ökar hudens lyster.
 Applicera 3 droppar under din dagkräm. Passar alla hudtyper. 
Hydra Floral Multi-protection 24 h moisture activator light cream, 15 ml
Lätt, fräsch och silkeslen dagkräm som omedelbart släcker hudens törst från och med första appliceringen. Huden är fortfarande perfekt återfuktad och
skyddad efter 24 timmar. Passar alla hudtyper. 
Phytopeel exfoliating cream, 15 ml
Växtbaserad peelingkräm med mask-karaktär (utan peeling-korn), baserad på grön lera och essentiella oljor. Exfolierar skonsamt döda hudceller och orenheter och ger friskhet och lyster. Applicera ett tunt lager, låt torka i två minuter och rubba försiktigt av, skölj av med H2O och avsluta med ansiktsvatten. Används 1-2 gånger per vecka beroende på hudtyp. Passar alla hudtyper. 
Hydra Floral Multi-protection ultra-moisturing & plumping expert mask, 5 ml
En intensivt fuktgivande krämmask som återfuktar och plumpar upp huden och ger en helt ny lyster. Krämen förvandlas till en len olja vid massage vilket underlättar för de ak- tiva ingredienserna att ta sig ned i huden. Applicera ett tunt lager i ansiktet, ej på ögon- partiet, men runt om. Massera in med cirkulerande rörelser tills masken övergår i en olja. Låt verka i 10 minuter. Torka av överkottet med fuktade bomullsrondeler fuktade med ansiktsvatten. Passar alla hudtyper. 
Aroma Cleanse Toning shower and bath gel, 50 ml
Energigivande duschgelé/badskum med uppfriskande, stimulerande och stärkande effekt. Med växtessenser från mejram, citron, rosmarin och lavendel samt extrakt av laminaria-alg.
Jag återkommer med omdömen efterhand som jag hinner testa. Just nu har jag en hel del ny hudvård att ta mig an, så det kan dröja ett tag. Jag är nyfiken på era erfarneheter av märket. Vilka är era Decléor-favoriter?

2 kommentarer:

  1. Jag har knappt alls testat Decleor faktiskt men fick också hem denna i veckan. Har precis börjat med hudvård från Dr Hauschka så denna får stå tillbaka lite men kan nog väva in en del av produkterna i min nya hudvårdsrutin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir spännande att höra vad du också tycker!

      Radera