måndag 1 juni 2015

Nytt från Formula 10.0.6: Picture Perfect Day och Face The Day


I förra veckan fick jag ytterligare två dagkrämer till testning, med solskydd denna gång, toppen! Båda krämerna kommer från Formula 10.0.6 och kostar 99 kr styck för 75 ml, inget dyrt alltså. Jag har inte testat så mycket från märket tidigare, så det ska bli spännande. Inom kort ska jag ta mig samman och skriva lite mer om uppiggande ansiktsmasken Get Your Glow On, den är inte dum alls!

Picture Perfect Day är enligt pressinfon en silkeslen och vitaminrik ansiktsgel med SPF15 som skyddar huden från skadliga UV-strålar. Den återfuktande dagkrämen innehåller både C-vitamin, kamomill och guava som är mjukgörande och balanserande för huden. Jag har fått för mig att märket riktar sig mer till ungdomar, men hoppas att den ändå ger tillräckligt med fukt till min 33-åriga hy.

Face The Day Tinted Moisturizer är en färgad dagkräm med SPF 15 som ska skydda huden och ge fin lyster. Innehåller Aloe Vera som läker och mjukgör huden, samt vitamin A, en naturlig antioxidant som balanserar och ser till att du behåller en frisk hy. Blir spännande att se hur nyansen funkar!

6 kommentarer:

  1. Jag spanade in märket på Åhlens idag och är lite sugen på deras masker för porerna.. Men köpte inget

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pormasken (hehe) är jag också sugen på!

      Radera
  2. Alltså jag måste erkänna att jag är skeptisk till så pass billiga krämer, tänker nog som du att de riktar sig till lite yngre målgrupper. Intressant om du recenserar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka göra det! Tänk om de är lika bra som fyrahundrakronersvarianterna....

      Radera
  3. Ska bli kul att höra vad du tycker om dom sedan efter ett tag

    SvaraRadera