fredag 12 juni 2015

Recension: REN Skincare Satin Perfection BB Cream

Idag vankas recension av Satin Perfection BB Cream (399 kr, 50 ml)  från REN Skincare. Alldeles precis just nu är det min favoritBBkräm. Det är en silikonfri BB-kräm som lovar felfri, jämn och strålande hud med en perfekt oljefri finish. Med lätt täckning och "fotoföryngrande teknik" lovar de en uppstramande och föryngrande effekt. Skyddar även mot miljöskador med hjälp av antioxidanter.

Jag har testat Light/Medium för test. När den landade hos mig i februari (oj, länge sedan!) var den lite i mörkaste laget, men nu är den perfekt.

Satin Perfection BB Cream har en diskret citrusdoft som känns helt okej även om jag föredrar oparfymerat i ansiktet. Tuben har som ni ser snäppkork och det tycker jag ät toppen. Bra att slippa jaga ivägrullande korkar över halva badrummet!

Nu till själva produkten. Den håller verkligen vad den lovar tycker jag. Hyn ser väldigt naturlig ut, men ändå lite jämnare och allmänt snyggare. Det är inge så hög täckning vi talar om, men jag föredrar ju de lite lättare trollerivarianterna som denna. Hudens egen glöd lyser igenom samtidigt som jag inte blir blank, inte ens när jag mixar med solkräm.
Betyg: 5 av 5
Om jag ändå ska klaga lite blir det på solskyddet. SPF 15 är bättre än inget, men det kunde gärna varit mycket högre. Och så önskar jag mig naturligtvis en ljusare vinternyans. Annars är det full pot rakt igenom för Satin Perfection BB Cream. Bra jobbat, REN Skincare!

6 kommentarer:

  1. Jag har själv precis köpt denna. Inom nån vecka är nog nyansen ok på mig. Är väldigt blek i hyn. Det är den bästa BB'n jag testat hittills. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra att du också gillar den!

      Radera
  2. Den låter väldigt bra helt klart. Känner mig dock osäker på om täckningen är tillräcklig för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde kunna gå att få prov på apotek!

      Radera