lördag 13 juni 2015

Recension: The Body Shop Moisture Foundation SPF 15

Med sommarens Beauty Must Haves från The Body Shop landade en flaska Moisture Foundation SPF 15 (235 kr för 30 ml) hos mig.  Moisture Foundation SPF 15 beskrivs som en fjäderlätt foundation som täcker lätt till medium och ger en perfekt finish. Finns i åtta olika nyanser, passar för normal till torr hy och är fri från tillsatta doftämnen. Innehåller fettsyror som gör huden len och smidig och ljusreflekterande partiklar som jämnar ut intrycket av fina linjer. 

Först och främst: En eloge till The Body Shops PR-avdelning som möjliggjorde att man kunde byta in sitt plomberade pressprov till önskad nyans i butik. Så smart! Jag förstår mig faktiskt inte på företag som skickar produkter hejvilt på vinst och förlust, chansen att exempelvis volymgivande schampo, mörka foundations eller hårvax för kort hår blir testat och recenserat av mig är liksom inte jättestor...

Hur som helst, den allra ljusaste nyansen passade min vårvinterhud perfekt. Och då menar jag helt perfekt. Jag kan (faktiskt än så länge idag i början av juni), applicera foundation på delar av ansiktet utan att det blir någon gräns alls. 

Produktbeskrivningen stämmer väldigt bra tycker jag. Konsistensen är lättflytande (jättebra pumpflaska) och känns lätt på huden.  Jag trivs bra med täckningsgraden, man kan bygga på lite om man vill, men får ett naturligt fuktmättat resultat oavsett. Med primer håller jag mig även ganska bra från att bli blank. Hyn får en trevlig glöd, man ser piggare och jämnare ut, även om exempelvis fräknar lyser igenom fint. Jag misstänker att man kan tacka  ljusreflekterande partiklar både för det och för att linjer blir mindre framträdande.

Som ni hör gillar jag verkligen Moisture Foundation SPF 15. Jag är nog prick precis i mågruppen (33 år, torr blandhy, gillar SPF och vill inte ha heltäckande). Det kan till och med vara så att jag hittat min nya favoritfoundation som jag blir sugen på att använda till både vardag och fest. Det är bra betyg från en som sällan använder foundation!
Betyg: 5 av 5

4 kommentarer:

  1. Det låter som att den passar dig helt perfekt! Väldigt smart att de gjorde så med färgerna också.

    SvaraRadera
  2. Bra att den innehåller spf och smart av dom att göra så man kan byta till passande nyans

    SvaraRadera