tisdag 30 augusti 2011

Pest eller kolera?

Jag har haft två utmaningar liggandes på vänt, skäms på mig för långsamheten, men kul grej att ta tag i sjuksoffan!

Först ut en pest-eller-koleravariant från Carina på Total Beauty:

1. Går du hellre ut med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?
Mitt hår är aldrig fixat, så det valet är enkelt. Långt lockigt hår går ja alltid att rädda i farten med en knut eller fläta. I mitt nya liv med cykelhjälm är det dessutom extremt olönt med hårfix.

2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?
Oj, svårt! Jag ogillar verklige påmålade ögonbryn, men mina fransar vill jag inte bli av med i första taget!

3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?
Nätet, lätt!

4. Skulle du bära mörk lipliner med ljust läppstift i en månad eller en härlig 80tals-perm?
Mitt hår har redan vissa likheter med pudel eller lejon, så jag kör på det.

5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?
Färgglatt!

6. Skulle du hellre ha “MC Hammer”-byxor eller silvriga lamé-hotpants på dig offentligt?
Eftersom jag har så dålig koll att jag inte riktigt vet vad MC Hammer-byxor är, men ändå har ganska snygga spiror, kör jag på hotpantsen.

7. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fakesolbränna eller en bondbränna(som man får om man solar i t-shirt och shorts)?
Bonnabrännan är troligen redan ett faktum, så jag väljer den...

8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?
Jag är mycket skeptisk till färg i mitt hår, så jag får väl ta klippningen.

9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin up-inspirerat eller goth-inspirerat – vad väljer du?
Jag gillar båda. Vägrar välja.

10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?
Usch, vilken hemsk fråga! Skorna är nog lättare att ersätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar