torsdag 4 augusti 2011

Hårvård från Paul Mitchell


När jag klickade hem mina fina Too Faced-rouge från Lookfantastic, passade jag på att klicka med lite resvänlig hårvård med solskydd från Paul Mitchell. Jag tänkte att de skulle passa bra som komplement till mina lätt färgande Davines-produkter.


I det trekantiga paketet finns tre flaskor om 100 ml vardera. Det är ett milt färgbevarande schampo som ska ge styrka, spänst och fyllighet, ett reparerande balsam med solskyddsfilter som ska ge fukt och hög glans, och en spray som skyddar och återfuktar med solrosextrakt. Hela paketet kostade runt 100-lappen. Jag har inte riktigt hunnit testa ordentligt än, men återkommer med omdöme så snart jag gjort det!

2 kommentarer:

  1. Gillar inte du Clinique? Jag var i Lund i dag och såg att Parfymeri Helene på Klostergatan sålde necessärer med småprodukter till 125:-, tror jag det var. Hade kostat 595:-. Nu kollade jag inte jättenoga vad dom fanns i, för jag köpte det inte själv, men det kanske kan vara värt att spana in om du har vägarna förbi?
    Kollade in Doc Morris också, och din crème, Avene med spf 20. Tyckte priset var lite saftigt, 305:-, men den kändes väldigt lätt och behaglig! Inte alls fet, så längre fram gör jag nog ett litet inköp!

    Hårvården från Paul Mtchell verkar jättebra! Skall bli kul att höra vad du tycker.

    SvaraRadera
  2. Lotta: Oj, så spännande! Måste spana in nästa gång jag är inne i stan! Det åter ju som riktiga kap :)

    Det är en väldigt behaglig kräm! Den är nästan hundra kronor billigare utrikes, om du har vägarna förbi något sådant (tveksamt om det gäller Danmark, dock).

    Jag har stora förhoppningar på dessa nya små flaskor!

    SvaraRadera