tisdag 1 december 2009

Rosa skimmer



Dagens ögonsminkning är en rosa variant med cliniqueskuggorna Disco Pink, Sugar Sugar och Lucky Penny. Jag har gjort och visat den förut, men jag gillar den ändå!


Sminkningen är tokigt svår att fotografera så att färgerna framträder ordentligt. Jag slänger in två blixtbilder för säkerhet skull.


Här är några av produkterna jag använt, fotograferade på dagens klänning. Rouget Luxury från Make up Store, Benefit Powderflage, rosa krämskuggan Pale Rose från IsaDora som skuggbas, That gal från Benefit som highlighter och skuggpalett från Clinique. För att inte hela jag skulle ge ett frostnupet rosa intryck använde jag, för ovanlighetens skull, foundation (GloPressedBase).

4 kommentarer:

  1. Det här vra ju jättefint! Har du rosa eyeliner?

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack! Precis, jag har använt den rosa skuggan som liner. Det är det som inte riktigt framgår av bilderna =)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle skriva precis samma frång som Emma om vilken eyeliner du använt men fick svar ändå.

    Det är kanonfint med rosa liner till denna makeup. Helheten är kanon.

    SvaraRadera