söndag 20 december 2009

Dagens öga





Idag fortsatte jag med det njutningsfulla utforskandet av Stila Boldly Beautiful Eyeshadow Palette. I brist på egen fantasi testade jag en kombination av alla tre skuggorna i en av de fyra triorna (lurigt plural!).



Concealern Boi-ing från Benefit, Palett från Stila, kajalen Stash från Urban Decay, persikopuder Georgia från Benefit, Snowy White ur highlightertrio från Lumene, High Impact Mascara från Clinique, UDPP och Blushwear Cream Stick från Clinique.

Litet behändigt krämrouge i färgen Shy. Jag verkar ha lyckats samla på mig tre stycken sådana minikrämrouge från olika cliniquegåvor, hjälp!

8 kommentarer:

  1. Ja men det här var ju iktigt fint. Klart de är ju färdikordinerade, men jag tycker ofta att färdigmixade paletter kan bli trist om man bara använder dem. Här är dte dock fantasifulla mixningar och då funkar dte ju toppenbra!

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack! Ja denna paletten har ganska stora möjligheter inom sig själv. Den mörka skuggan i denna trion är dessutom lite speciell. På bilderna ser den mest brun ut, men den är mer brun-grön-grå med duokromt skimmer.

    SvaraRadera
  3. Fint! :)
    Och så länge alla rouge är i olika färg låter det ju bara strålande! :D

    SvaraRadera
  4. Ibland är det skönt att slippa tänka och ta färger som är färdig komponerade.

    Väldigt fint. Grönt passar du väldigt bra i.

    SvaraRadera
  5. Maria: Tack! De är olika färg :-)

    SminkJante: Ja, ibland får man vara lite lat =) Tack, jag trivs väldans bra i grönt!

    SvaraRadera
  6. Vet du, nu finns ett super-stash i min ägo också. Tycker Stash är den absolut snyggaste och är helt galet användbar. Kommer få köpa en stor variant så småningom.

    SvaraRadera
  7. Vad fint med en mer markerad makeup på dig!

    SvaraRadera
  8. Vicky: Så trevligt =)

    Sminkan: Tack! Jag har det lite då och då, mär jag inte vardagsfegar =)

    SvaraRadera