tisdag 29 december 2009

Dagens öga från igår


Igår testade jag två av skuggorna i den fina cliniquepaletten i årets julask. Idag har jag mest varit ute i solen och ännu inte sminkat mig, men det blir nog en "riktig" dagens lite senare.


Ur paletten har jag använt fjärde skuggan från vänster, Lucky penny och den blå skuggan Blue. Kajalpennan är 24/7 glide-on eye pencil från Urban decay i Binge, rouget Blush délicieux i Pink Marshmallow kommer från L'Oréal, All about eyes concealer och High Impact Mascara kommer från Clinique.

Skuggorna känns väldigt bra, men jag hade hoppats på liiite mer tryck i just Blue. Till sminkningen ovan använde jag UDPP som bas, jag får prova mig fram med olika baser och olika penslar och se om jag kan få fram lite mer färg.

4 kommentarer:

  1. Ser ut att vara fina skuggor. Vackra färger.

    SvaraRadera
  2. Ser snyggt ut! Hur är hållbarheten?

    SvaraRadera
  3. Gud vilket vackert skimmer det är i den här sminkningen. verkligen underbart!

    SvaraRadera