tisdag 10 november 2009

Urban Decay Fbomb


Jag fortsätter oförtrutet testandet av lacken i Apocalyptic Nail Kit. Inför festligheter i helgen blev det dags för Fbomb, som beskrivs som "true red." Färgen är verkligen rejält röd och klassiskt vampig. Precis som övriga lack i kollektionen är det högblankt och täcker bra. På bilderna ovan är syns ett lager (!) fotograferat med respektive utan blixt. (Ursäkta kladdet, hann inte ta bort innan jag fotograferade.)


Här ser ni bilder på lacket två dagar senare. Med och utan blixt, lappat och lagat i två lager med Mavalas överlack överst.

Dagens öga var samma som här, 24/7 Binge + Kitten.

7 kommentarer:

  1. Jag kladdar oerhört när jag målar naglarna! Hur får man bäst bort det? Har provat tops med remover och en sorts penna med filtspets. Värdelöst båda delar! Har heller aldrig lyckats peta ner mina nagelband, försökt med pinnar och mina egna naglar och någon sorts nagelbandsremover (som var lika effektiv som vatten ungefär). Snälla Skimmerskuggan, har du några bra tips?

    SvaraRadera
  2. Fröken Frodig: Tops med remover funkar dåligt tycker jag också, det är så himla stor risk att man sabbar lacket! Ofta målar jag naglarna på kvällen, och då brukar det mesta kladdet på huden vara borta till nästa morgon. Annars brukar jag vänta tills lacket är helt torrt, och sedan pilla bort det torra "kladdet".

    Peta ner nagelbanden gör jag i tid och otid, tex när jag smörjer händerna (vilket jag gör väldigt ofta, varje gång jag tvättat dem). Jag brukar också använda nagelolja till hela nageln och nagelbanden, då brukar de bli mjuka. Lite 8hour, Rosebud eller annan fet kräm kan också vara bra!

    Hoppas att tipsen är till nytta! Jag har faktiskt ett inlägg om nageloljor på g, det dröjer lite p g a dagsljusbrist...

    SvaraRadera
  3. Grymt snyggt nagellack! När det gäller kladd utanför brukar jag vänta tills lacket har torkat och sedan ta en tops med aceton och torka bort det värsta.

    SvaraRadera
  4. Des: Tack! Det är ingen dum idé, utom att jag ibland råkar sabba lacket med topsen...

    Peter: Väldigt bra, det har alla UD-lacken varit hittills!

    SvaraRadera
  5. Själv har jag nu i kväll målat naglar o tånaglar med Mavala(Party Time). På fredag blir det lackjakt igen, funderar på något blått eller lila?

    SvaraRadera
  6. Peter: Blått och lila är ALDRIG fel =)

    SvaraRadera