måndag 9 november 2009

Andra dagars dagens

När inspirationen tryter kör jag samma sminkning flera dagar i rad. Praktiskt i arla morgonstund, men lite småtrist när man har kul grejer att prova eller vill blogga dagens. Här ser ni fredagens och söndagens sminkning:

Bilderna från i fredags är lite suddiga, men ganska fina. Jag kom hem för sent för att ta nya bilder, dessutom hade jag förfestligat sminkningen framåt kvällen.

Här är söndagens variant!


Några av produkterna som användes var Sculpt and Shape Powder i Bone Beige/Emphasize från MAC och rouget Coralista från Benefit på kinderna och 24/7 Glide-on pencil i Corrupt från Urban Decay tillsammans med skuggorna längst ut på kanterna i IsaDoras fina Bohemian Rhapsodypalett.

På fredagskvällen lade jag till den bronsguldiga skuggan (näst längst till vänster) mitt på ögonlocket, sotade till lite extra med den mörkbruna och målade guldfärgade 24/7-pennan Eldorado i inre ögonvrån och en bit in mot mitten längs övre fransraden.

4 kommentarer:

  1. Klart att det kan vara trsit att safea, men bra när man har ont om tid, och dessutom så är den ju fin!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är helt ok att köra säkra kort och samma några dagar i rad. Fast när jag tänker efter så gör jag det själv ganska sällan;) Jädrans vad jag talar emot mig själv.

    Den här makeupen är kanonfin. Jag har inte tänkt på hur fin den bruna i bohemian-paletten är.

    SvaraRadera
  3. Fin blogg du har. Hur känns ACO Spotless produkten? Har hört mycket positivt om den. Gå gärna in på min blogg och läs mer om hudvård och mycket annat.

    Det finns också ett roligt spel som går ut på att bemöta pikar om finnar med grymma comebacks. Här kan du vinna massor med Spotless produkter. www.spotlesscomeback.se

    SvaraRadera
  4. Emma P: Tack! Safea är bra ibland =)

    SminkJante: Ibland är man lite kluven =) Den bruna skuggan är väldigt snygg! Tack =)

    Elin Bloggomkring: Tack =) ACO spotless känns bra hittills, jag kommer att recensera längre fram. Jag använder den under min nattkräm.

    Jag ska absolut kolla in din blogg =)

    SvaraRadera