onsdag 25 november 2009

Recension: Depend Eyebrow Designer



I min jakt på ny färg till ögonbrynen snubblade jag över nyheten Eyebrow Designer från Depend. När jag köpte den hade den hyllats av både Bjooti och Åsa, och mina förväntningar var ganska höga. Pennan har en ny sorts spets som påstås färga och forma brynen samtidigt, utan att det kommer färg på huden. Det fanns ingen tester i butiken, så jag chansade på färgen brun, eftersom jag är så ljus.

Nu har jag hunnit använda den en hel del, men måste tyvärr säga att jag, precis som Saintbella, är lite besviken. Visst är den nya förpackningen smart, brynen formas fint utan att det blir färgkladd på huden, men det bli för lite färg på själva brynen! Jag misstänker att det har med mitt val av färg att göra ,men 100 kr känns för mycket för att chansa en gång till. Kanske hade brun-svart varit bättre?

6 kommentarer:

  1. Jag är lost på bryn, tråkigt att den inte fungerade som du tänkt dig. Jag trodde att hela grejen med att fylla brynen är att man även ska få färg på huden. Fast det gäller kanske bara om man som jag har lite sneda och ojämna bryn. Jag föredrar brynskugga.

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Jag borde testa brynskugga! Har dock mycket bryn, så för mig räcker det att få färg på själva håren. Jag brukar t o m permanentfärga, det funkar allra bäst.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att brynpenna är alldeles strålande, men för min del är det precis som för Sminkjante att jag behöver kunna måla på huden. Vet inte om du har sett mina omålade bryn, men de är inte så mkt att hurra för:) Brynskugga eller penna fungerar vilket som för mig, men det måste ge ordentligt med färg, gå att måla på huden och vara tämligen precis då jag vill ha skarpa linjer. Detta är alltså ingen produkt för mig, men idén är ju smart iaf:)

    SvaraRadera
  4. Emma P: Jag tycker att dina bryn alltid ser fina ut, men det stämmer nog att jag bara sett dem målade. Du är nog bra på att fylla i dem snyggt! Ju mer jag hör om det, desto mer funderar jag på att testa brynskugga!

    SvaraRadera
  5. Nej det är inte värt att köpa brun-svart, den testade nämligen jag och jag ser ingen skillnad alls trots att jag har ljusa ögonbryn.
    Har bild på min blogg.

    SvaraRadera
  6. Var kan man köpa Eyebrow Designer?

    SvaraRadera