lördag 22 oktober 2011

Festöga à la Pèridot, men utan fest


Ikväll skulle jag egentligen varit på riktigt festliga festligheter, men storförkylningen stoppade mig. Jag sminkade mig som jag tänkt för kvällen ändå, vad ska man annars roa sig med en kväll som denna?


Jag hade tänkt ha Péridot på naglarna och gjorde mitt bästa för att efterlikna lacket även på ögonlocken. Det var minsann svårare än jag tänkt mig!


Först det ljuvliga lacket, sedan skuggorna. Jag hade UDPP underst, över den IsaDoras Waterproof Cream Eye Shadow i Splash Turqoise över hela locket. Över sen hade jag gröna Nice Stems! från Too Faced också över hela locket, allt för att få till lite blågrönt skimmer. Turkosa skuggan Mystic ur Kitten Limited Edition Eye Shadow Palette från Stila lade jag sedan i yttre v:et och guldiga Price på inre halvan. Bikini Line från Benefit hade jag sen i inre ögonvrån och upp till brynet.

På bilden ser ni också IsaDoras Big Bold Mascara Super Volumizing, Clinique Instant Lift for Brows, rouget Preacious Posy från Clinique och som låg längs med övre fransraden 24/7 glide-on eye pencil i Flipside från Urban Decay.


Basen bestod i Laura Mercier Tinted Moisturizer SPF 20, highlightern Powderd Sun och bronzern Snow Bunny ur Too Faced The Bronzed & The Beautiful - French Riviera Edition (färgprover här), Sun Radience Skin Tone Perfector från Lumene, ett spännande prov som ni får höra mer om snart och Touche Èclat från YSL. Borsten är Bronzer Brush från IsaDora

17 kommentarer:

  1. Det blev riktigt Peridot-känsla på det tycker jag, supersnyggt!

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert! Synd att förkylningen stoppade festligheterna, men du var garanterat den snyggaste sjuklingen! :)

    SvaraRadera
  3. Oj oj otroligt fint! :) Tråkigt med sjukdom, hoppas du mår bättre snart! :)

    SvaraRadera
  4. Ohh vad fint, tycker att du har lyckats riktigt bra med att få till Peridot känslan!

    SvaraRadera
  5. Det var jättesnyggt! Tyckte du lyckades bra med efterlikningen.
    Snyggt med grönt, klär dig! Nu vill jag ha det med...

    SvaraRadera
  6. Härliga färger. Riktigt söderahavsaquagrönt

    SvaraRadera
  7. Ser väldigt fint ut :)

    Hoppas att du frisknar till snart.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker du lyckades bra med dig tolkning och det blev en väldigt fin sminkning. Peridot är ju rätt svår, den är så mångfacetterad...

    SvaraRadera
  9. Cactus: Tack! Kul att höra :)

    Josephine: Tack söta du :)

    Blowfish: Tack! Det var nog klokt att stanna hemma.

    Lina: Tack! Det var kul att försöka!

    Lotta: Tack! Testa, vetja!

    Shamrock: Tack! Ja, nästan lite somrigt.

    Carina: Tack!!

    Emma P: Tack! Det var inte helt lätt... Hade velat få det lite mer metalliskt.

    SvaraRadera
  10. Varför gör du såhär? Lockar mig i fördärvet menar jag... Peridot är ju så fiiint och du har sminkat så fint och Peridot'igt att jag blir alldeles mer sugen här... hihi.

    SvaraRadera
  11. Väldigt fint! trist med förkylning. Jag håller på att återhämta mig från min men den är efterhängsen...

    SvaraRadera
  12. Sminkan: Tack! Det är eländigt att det tar så lång tid att bli frisk...

    SvaraRadera
  13. Fina färger :)

    Hoppas du mår bättre nu <3

    SvaraRadera
  14. Wyatseriia: Tack dubbelt upp :)

    SvaraRadera
  15. Den där Chanel lacket är ju för underbar! tycker du har ändå tagit fram en fin nyans på locket! :)

    SvaraRadera