söndag 23 oktober 2011

Recension: Too Faced Lip Injection Advanced Plumping System


Jag har legat och tryckt på denna recensionen ett bra tag, men att recensera läpp-plumpare är inte det lättaste för mig. Det är nämligen så att jag dels inte riktigt förstår varför de behövs och dessutom tycker att de känns lite läskiga. Eftersom jag vet att många av er är nyfikna ska jag göra ett försök ändå!

Lip Injection Advanced Plumping System (399 kr för 9 g) är "ett avancerat 24-timmars läpp-plumping system" med en kombination av Too Faceds "världsberömda läppförstorande plumper" och ett vårdande serum. Duon ska ge "fylliga läppar hela dagen, dessutom vårdas de under natten".


Fungerar det då? Ja, det gör det! Läpparna blir fylligare (även om det känns läskigt, stickigt och svidigt). Jag gillar också den diskret lyxiga doften och den snygga förpackningen. Båda produkterna appliceras med pensel à la nagellack, något som jag tycker kan vara knepigt ibland som som funkar bra här. Den vårdande delen är inte heller så dum. Den är också obehagligt stickig i början, men läpparna blir mjuka och fina efter ett tag.

På bilderna ovan har jag försökt fånga det fina skimret i serumdelen. Det var tydligen inte helt lätt...

Lip Injection Advanced Plumping System ger alltså verkligen större läppar, även om det är en stickig och svidig upplevelse. Eftersom jag inte alls känner mig i behov av större läppar är det inget jag kommer att köpa framöver. Om man ska shoppa Too Faced för 400 kronor rekommenderar jag istället deras fina paletter, skuggor och pennor (eller bronzers, för den delen). De är verkligen både bra och snygga!

6 kommentarer:

  1. Låter lite läskigt tycker jag. jag behåller nog mina vanliga läppar med vanligt glans

    SvaraRadera
  2. Jag ger nog upp det här med plumpers, det är liksom inte värt allt svidande. Men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur jag skulle se ut med superplumpade läppar. ;)

    SvaraRadera
  3. Nej, jag har alldeles för känsliga läppar för sånt där, dessutom gillar jag inte för plutiga läppar och tycker mina duger fint som de gör ändå.

    SvaraRadera
  4. Shamrock: Så gör jag också!

    Tina: Man blir ganska plumpad av denna, om man står ut med stickandet...

    Ninni: Jag håller med, om både dina och mina läppar!

    SvaraRadera
  5. Jag har testat några men tycker mina läppar är fylliga nog, gillar inte att experimentera med irritanter heller..!

    SvaraRadera
  6. Honi: Skönt att höra, tycker jag, att många är nöjda som det är!

    SvaraRadera