tisdag 11 oktober 2011

Funderingar kring Seche Vite


Seche Vite är ett grymt bra överlack, utan tvekan det bästa jag testat. Nagellacket torkar fantastiskt snabbt, på enstaka minuter. Dessvärre kommer det i en ganska stor flaska, vilket leder till att lacket hinner torka innan det tar slut (trots att jag använder det flera gånger i veckan). Flaskan är också himla svår att få ut det sista lacket ur. Nu är min flaska på upphällningen, och jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en ny likadan eller satsa på något annat. Trots flaskmankemang och pris är det en klockren femma!
Betyg: 5 av 5
Seche Vite finns nuförtiden lättillgängligt hos Kicks där den kostar 129 kr. Mitt exemplar är köpt på ett amerikansk apotek, och kostade långt under hundralappen. Nu ska jag fundera ut om det blir Kicks för snabbheten, något helt annat lack eller en beställning från billigare land. Vad tycker ni? Har ni tips på andra superöverlack?

15 kommentarer:

  1. När mina flaskor SV är på upphällningen fyller jag över från en annan flaska, och blandar på så sätt ut det sega med nytt och mer rinnigt lack. Då går det att använda allt utan att det blir för segt för att fås upp ur flaskan. Annars använder jag Poshé's överlack också, det är väldigt bra det med!

    SvaraRadera
  2. SV är mitt favorit-överlack! :D
    Jag brukar använda thinner för att få dem mindre sega mot slutet, och när jag har två flaskor med lite i så ställer jag den ena upp och ned på den andra en stund så att det rinner över :)
    Man kan köpa SV på tradera också vet jag, inte så billigt som på webshoppar, men jag tror att det ändå är billigare än på kicks.

    SvaraRadera
  3. Jag säger Poshe det är min favorit. Den kan du köpa i refill dessutom så blir det extra billigt. Och när man fyller på blir konsistensen bra. Den ger fin glans och bra hållbarhet och en bättre yta än Seche Vite, i alla fall för mina naglar. Mina naglar kröker väldigt, de är kurvade på två plan om du förstår hur jag menar och det är ytterst få lack som klarar av den ytspänningen som blir utan att det krackelerar. Poshe är ett av dem och således min favorit sen Nubar släppte tuggummiversionen av Diamont-överlacket...

    SvaraRadera
  4. Älskar också Seche, men har som du svårt med att man aldrig får ut över 1 cm i botten av flaskorna och dom torkar snabbt ihop ( även baslacket). SÅ mitt tips är att köpa en seche thinner. Helt klart värt priset, då man kan tunna ut alla sina lack och på så sätt slippa köpa nya fast det finns massor kvar. Ett till tips är att ta något gammalt lack och spara korken med en längre pensel och byta ut den på Seches flaskor. Jag köpa min thinner i pro storlek för var 150kr, vansinnigt stor flaska som lär räcka några år. Sen kan nog köpa pro storlekar på Seche lacken så man kan fylla på. Du får leta lite på ebay. Klar svamlat=)


    Tikaha

    SvaraRadera
  5. Annars finns ju Seche billigare på Feelunique (min favvoshop du vet). £7,60 kostar det där och frakten är ju alltid gratis.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar Mavala Minute Quick Finish (tror att det var nåt sånt). Liten flaska för 45kr.

    SvaraRadera
  7. Jag håller med föregående talar. Visst diggar jag Seche Vite men Mavalas Quick Minute Finish är minst lika bra och jag hinner göra slut på innehållet innan lacket torkar. /N

    SvaraRadera
  8. Cactus: Jag har också hällt över, det är ju inte så dumt. Poshe har jag inte hört om, det ska jag kolla upp!

    Annie: Thinner är inte dumt! Jag har funderat på att skaffa Seches egna, just nu har jag OPIs.

    Emma P: Åh så smart med refill! Poshe verkar ju väldigt spännande! Tack för tips! Var shoppar du det?

    Tikaha: Ah, längre penslar, så smart! Nu ska jag genast spana bland de lack jag har. Jag ska minsann spana efter pro-storlekar också! Tack!

    Ninni: Feelunique är absolut ett alternativ!

    Emma: Mavala är ju inte dumt ur tillgänglighetsaspekt och prisaspekt!

    Glitter Sisters: Nu ligger det bra till med två tipsare. Storleken är ju också ett plus!

    SvaraRadera
  9. Jag kör oxå med SecheVite och har samma problem i slutet av flaskan. Jag har faktiskt inte hittat något bättre

    SvaraRadera
  10. Jag undrar samma sak, är behov av ett nytt överlack!

    SvaraRadera
  11. Shamrock och Karin: Det kom grymt många bra tips här i kommentarerna! Tur att det finns så många som sitter inne på knep :)

    SvaraRadera
  12. Jag har redan svarat på frågan i min blogg så orkar inte dra det en gåmng till. Iaf, jag kollade på tradera och där fanns det inte. Vad som var betydligt konstigare var att det heller inte fanns på ebay, skitskumt, jag vet att jag köpt det där innan. 8ty8beauty har den iaf, fast jag tror att jag köpte min refillflaska på transdesign...

    SvaraRadera
  13. Emma P: Ja, vad bra! Jag dubbelfrågade lite :) Jag får hålla utkik på de ställena då!

    SvaraRadera
  14. Älskar mavalas minute quick finish torkar super snabbt och riktigt fin glans!

    SvaraRadera